خبرهای داغ:
واکنش گروه‌های فلسطینی به اتفاقات مفتضحانه نشست اتحادیه عرب

پول بر شرافت پیروز شد/ اتحادیه عرب پرچمدار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این موضع اتحادیه عرب گفت این اقدام اتحادیه عرب، رژیم صهیونستی و دولت آمریکا را به ادامه اجرای طرح خود برای حذف مسئله فلسطین جری تر می کند.
کد خبر: ۹۲۷۴۰۶۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه عرب حاضر نشد اقدام خائنانه امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کند و در همدستی آشکار با سازشکاران، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فلسطین در مخالفت با توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را لغو کرد. اقدامی که خشم و انزجار فلسطینیان را به دنبال داشت و آنها این مخالفت اتحادیه عرب را بیانگر پیروزی دلارهای نفتی بر شرافت و کرامت دانستند.

 منابع بلندپایه دیپلماتیک اعلام کردند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فلسطین در مخالفت با توافق سه جانبه آمریکا، اسرائیل و امارات به سبب عدم توافق کشورهای عربی درباره آن در نشست وزیران خارجه کشورهای عربی لغو شد.

 

پیش نویس قطعنامه فلسطینی با بررسی پیامدهای توافق سه جانبه آمریکا، اسرائیل و امارات علیه مسئله فلسطین و ابتکار صلح عربی خواستار مخالفت با این توافق شده بود.

 قاضی القضات فلسطین: آیا اتحادیه عرب به فلسطین پشت کرده و در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؟

 قاضی القضات فلسطین از رویکرد اتحادیه عرب در همدستی با حاکمان سازشکار امارات و عدم موضعگیری قاطع این نهاد در قبال سازشکاران وخیانتکاران به مسئله فلسطین به شدت انتقاد کرد.

 قاضی القضات فلسطین این سئوال را پرسید آیا اتحادیه عرب با موضعگیری در قبال عادی سازی با رژیم صهیونیستی، از فلسطین دست کشیده و درکنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 محمود الهباش قاضی القضات فلسطین اظهار داشت آیا پول سیاسی(دلارهای نفتی) ذلت بار بر اخلاق و کرامت عربی چیره شده است، به طوری که اتحادیه عرب نتوانست یک موضع عربی تاریخی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم

اشغالگر پیش از پایان اشغال سرزمینهای عربی اتخاذ کند.

 وی افزود فلسطین امروز در رویارویی با پروژه آمریکایی صهیونیستی که برای سلطه بر خاورمیانه تلاش می کند به تنهایی(به سبب خیانت اعراب) مبارزه می کند و حتما روزی به یاری خدا پیروز خواهد شد.

 حمله جنبش فتح به اتحادیه عرب؛ «پول بر شرافت پیروز شد»

 یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به شدت از اتحادیه عرب به سبب حذف پیش نویس قطعنامه فلسطینی مخالف توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 حسین الشیخ در توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت : اتحادیه عرب هیچ دستاورد و نتیجه ای نداشته است.

 وی از واژه سقوط کوبنده و ویرانگر برای اتحادیه عرب به سبب همدستی با سازشکاران اماراتی استفاده کرد و گفت آنها سقوط کردند، ولی فلسطین باقی ماند، همانطور که قبلا هم باقی ماند و همچنان آقای خود و حامی تاریخش باقی خواهد ماند، پول(دلارهای نفتی) بر شرافت پیروز شد.

 حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این موضع اتحادیه عرب گفت این اقدام اتحادیه عرب، رژیم صهیونستی و دولت آمریکا را به ادامه اجرای طرح خود برای حذف مسئله فلسطین جری تر می کند.

 ولید العوض عضو دفتر سیاسی حزب الشعب فلسطین گفت با وجود ضعیف بودن پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فلسطین به شورای وزیران اتحادیه عرب درباره توافق عادی سازی سه جانبه امارات، اسرائیل و آمریکا، اما اتحادیه عرب بر توجیه عادی سازی روابط تحت بهانه حق حاکمیت ملی کشورها و افزایش بزرگنمایی در ایجاد دشمن های ساختگی توهمی در منطقه غیر از اسرائیل اصرار ورزید.

 جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد موضع اتحادیه عرب، جانبداری و حمایت وقیحانه از دولت امارات و مشوق این کشور و کشورهای دیگر برای گام برداشتن در مسیر عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و دستیابی به توافقات موسوم به صلح است..

 این گروه فلسطینی افزود این موضع تاکید دیگری بر سقوط اتحادیه عرب و تبدیل عملی آن به ابزاری در دست کشورهای دنباله رو و خائن برای پیشبرد طرحها و حمایت از سیاستهایشان که ضد منافع ملتهای عربی و مسائل عادلانه و در راس آنها مسئله فلسطین است.

 جبهه خلق ، رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین و تمام گروههای فعالیت ملی فلسطینی را به رویارویی با موضع اتحادیه عرب از طریق اتخاذ سیاستهای مخالف آن همچون لغو توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی و پس گرفتن اعتراف به این رژیم فرا خواند .

 داوود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت موضع اتحادیه عرب بیانگر گرایش و رویکرد جدیدی است به طوری که اتحادیه عرب به پرچمدار عادی سازی روابط تبدیل شده که حلقه در سریال حذف مسئله فلسطین به شمار می رود.

 وی افزود اتحادیه عرب به اشغالگری مشروعیت می بخشد، همچنانکه قبلا به تجزیه و متلاشی کردن کشورهای عربی از طریق حمایت از دخالت آمریکا مشروعیت بخشید و به تدریج از نقش خود به نفع سلطه آمریکایی و صهیونیستی عقب نشینی کرد.

 جنبش الاحرار فلسطین هم موضع اتحادیه عرب را بیانگر پافشاری رژیمهای ننگ و عار بر ادامه عادی سازی روابط با اشغالگران دانست.

 این جنبش موضع اتحادیه عرب را خنجر جدیدی از پشت به ملت فلسطین و جانفشانی هایش توصیف کرد.

 ابومجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت هم تاکید کرد آنچه در اتحادیه عرب رخ داد، تاکید می کند که کشورهای دیگری تصمیم دارند روابط خود را عادی کنند، زمان آن فرا رسیده تا از ابتکار صلح عربی که مرده به دنیا آمد،اعلام انزجار و بر حق خود بر تمام سرزمین فلسطین تاکید کنیم.
*قدسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها