خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان:

تخصیص اعتبار ملی برای اجرای زیرساخت‌ها به شهرک‌ها تحرک‌دهنده اشتغال و تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه مطابق قانون احکام دائمی؛ اعتبار ملی برای اجرای زیرساخت‌ها به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و شهرک‌های گلخانه‌ای که از سه سال پیش حذف شده دوباره باید اختصاص یابد، گفت: چنانچه این اعتبار ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیاید، بدون شک تحرک‌دهنده اشتغال و تولید است.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۶۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

تخصیص اعتبار ملی برای اجرای زیرساخت‌ها به شهرک‌ها تحرک‌دهنده اشتغال و تولید استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ظاهر پورمجاهد در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و شورای معاونان وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر با بیان اینکه مطابق قانون احکام دائمی؛ اعتبار ملی برای اجرای زیرساخت‌ها به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و شهرک‌های گلخانه‌ای که از سه سال پیش حذف شده دوباره باید اختصاص یابد، اظهار داشت: چنانچه این اعتبار ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیاید، بدون شک تحرک‌دهنده اشتغال و تولید است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تعادل‌بخشی و بهره‌وری آب می‌توانیم گسترش کشت گلخانه‌ای را داشته باشیم، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بیان کرد: دانش‌آموختگانی که گلخانه احداث کردند، همچنان از یارانه این طرح بی‌بهره‌ هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: از ۱۴۰ هکتار کشت گلخانه در دست اجرای استان توسط جوانان و دانش‌آموختگان، با وجود اینکه وثیقه آنها در بانک کارشناسی شده، چون یارانه ابلاغ نشد، اکثر آنها مایل به دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد در مناطق کمتر برخوردار و ۱۴ درصد در مناطق برخوردار نیستند.

پورمجاهد ادامه داد: با وجود پیگیری‌های انجام شده یارانه ابلاغ نشده و با توجه به تورمی که در ۶ ماهه نخست امسال داشتیم، این مشکل طرح را از توجیه می‌اندازد.

* شهرستان ملایر قطب اصلی تولید ماسک

فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: با آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید دستکش پزشکی و لاتکس، این شهرستان در آینده‌ای نزدیک در این زمینه به خودکفایی می‌رسد.

قدرت الله ولدی افزود: در حال حاضر این شهرستان با تولید ۸۰ درصدی پارچه ماسک کشور در شرکت‌های بافتینه و بافتسان، قطب اصلی تولید ماسک است.

وی اضافه کرد: ملایر در حوزه صنعت و فعالیت مجموعه‌های صنعتی همانند مبل و منبت، انگور و بخش کشاورزی، یک شهر نمونه کشوری است.

فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: این شهرستان در حوزه سیلیس و فرآوری سیلیس نیز یکی از قطب‌های اصلی کشور است و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی جوکار در دست اجرا است.

وی ادامه داد: امسال با وجود تمامی تحریم‌ها و موانع و مشکلات، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در ۶ ماهه نخست به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال این رقم سرمایه‌گذاری به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ولدی بیان کرد: در حوزه دامپروری نیز چهار مجتمع بزرگ در دست اجرا است که به‌تازگی عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی شستا با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز و مجتمع دامپروری چهار هزار راسی پگاه نیز آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان همدان و شهرستان ملایر به یک کارگاه عمرانی و اقتصادی تبدیل شده و تمام تلاش ما جهش تولید، سرمایه‌گذاری و خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات