در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در زنجان؛

رزمندگان زنجانی روایتگر خاطراتی از همسنگران و یاران عاشورایی خود بودند

بمناسبت سالگرد چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه «یاران عاشورایی» با حضور سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان به همت حوزه هنری و حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۳۲۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ به مناسبت سالگرد چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی»؛ با حضور سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج)، مسئولین استانی، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، هنرمندان و فعالان فرهنگی استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شامگاه روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار گردید.

این مراسم که با حال و هوای عاشورایی و رشادت‌های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس مزین شده بود با هدف انتقال وقایع، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با با خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس همراه بود.
شب خاطره «یاران عاشورایی» بصورت آنلاین و زنده از صفحه آپارات حسینیه اعظم زنجان و سایت هیئت آنلاین پخش می‌گردید.

در ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی»، احمد محمدی؛ راوی کتاب، «جنگ به روایت لبخند» و رحمان هادی‌نژاد روایتگر فداکاری‌ها و رشادت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در کاروان‌های راهیان نور و برنامه‌های فرهنگی سطح استان به عنوان راوی و خاطره‌گو به روایت خاطراتی از شجاعت‌ها و ایثارگری‌های همسنگران و شهدای هم‌رزم خود پرداختند.

رحمان هادی‌نژاد به بیان روایت‌هایی از دلاوری‌ها و فداکاری‌ها همرزمان خود و لحظه‌های اعلام شهادت شهید میرزاعلی رستمخانی از بی‌سیم گردان در عملیات بدر پرداخت و گفت: به استثنای مواردی، معمولا در ایام محرم عملیاتی جنگی نداشتیم، ولی آن‌چیزی که بسیار اهمیت داشت این بود که، ایام محرم و درس آزادگی و فداکاری‌های اباعبدالله الحسین (ع) بود که شاکله اصلی همرزمانمان و شهادت آن‌ها را رقم می‌زد.

هادی‌نژاد با اشاره به اینکه رزمندگان و سپاه جمهوری اسلامی ایران، وقایع عاشورا را در عملیات کربلای پنج مشق کردند، افزود: این امر بیان‌کننده این است که برای نقش‌آفرینان دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی در اکثرا مواقع حال و هوای محرم و عاشورایی حاکم بود.

احمد محمدی؛ راوی کتاب؛ «جنگ به روایت لبخند»، با بیان سخنی از شهید عبدالله میثمی؛ نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: رزمندگان ما که در طلایه ایستاده‌اند اگر در کربلا هم بودند همینگونه ایستادگی می‌کردند، وی شهدا و رزمندگان را تأسی گرفته از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: حماسه‌سازان مناطق جنگی و دوران هشت سال دفاع مقدس پرورش یافتگان مکتب امام حسین بودند که توانستند روز‌های عاشورایی را در عملیات‌ها بیافرینند.

نماهنگ «عطش» به آهنگسازی کیارش میرمحمدرضایی از تولیدات حوزه هنری زنجان، بخش دوم از ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی» بود که برای حاضر در سالن پخش گردید.

سخنرانی سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان و بیان خاطراتی از شهید رحیم مکی و شهید حمید احدی بخش سوم از برنامه شب خاطره بود که در با حال و هوای احساسی و بغض‌آلود از یادآوری خاطرات آن ایام توسط سردار روایت گردید.

نقالی با موضوع وقایع عاشورا و روایت ایستادگی و شجاعت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی هنری این شب خاطره بود که توسط حمیدرضا محمدلو، بازیگر جوان دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در استان اجرا گردید.

بخش دیگری از ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی» به معرفی و تقدیر از چهره هنر انقلاب اسلامی استان زنجان در سال ۹۸ اختصاص یافته بود، که محمود نظرعلیان؛ هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون؛ با اهداء لوح تقدیر و تندیس هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره هنر انقلاب استان زنجان در سال ۹۸ معرفی گردید. همچنین در این برنامه پس از اعلام اسامی برگزیدگان فراخوان دلنوشته «سلام سردار»، مسابقه کتابخوانی «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» و «نمایشنامه‌نویسی» با اهدا لوح سپاس و هدایا از برگزیدگان این مسابقات نیز تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است؛ بخش پایانی شب خاطره «یاران عاشورایی» نیز به تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه هنری استان زنجان اختصاص داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار