برگزاری یادواره 36 شهید دانش آموز شهرستان انار

سرهنگ ابراهیم پورفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه انارگفت: : شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان الگو هستند.
کد خبر: ۹۲۷۸۳۶۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، هم زمان با هفته دفاع مقدس یادواره 36 شهید دانش اموز شهرستان اناربا سخنرانی سرهنگ داود ابراهیم پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه انار و باحضور مسئولین شهرستان در جمع دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد برگزار شد.

در حاشیه این مراسم سرهنگ ابراهیم پورفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه انارگفت: شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان الگو هستند.

وی هدف از برگزاری این یادمان را آشنایی دانش آموزان با سیره و زندگی شهدا عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری یادمان شهدا باید با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ و سیره شهدا در نقاط مختلف شهرستان باشد.

وی درادامه گفت: پیام شهدا این است که در راه دفاع از ارزش ها، دین و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکنیم ودر ادامه تصریح کرد: تداوم راه شهدا رسالت دانش آموزان است و آرمان های شهدا از اهداف انقلاب و مردم جدا نمی شود.

سرهنگ ابراهیم پور در این آیین گفت: شهدای دانش‎آموز دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و به سوی جبهه‌ها شتافتند و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.

وی گفت: شهدای دانش‌آموز از شهدای کربلا درس و الگو گرفتند و با بصیرت و آگاهی راه خود را انتخاب کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه انارگفت: تلاش برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از وظایف مهم و اساسی است که برعهده داریم و نباید از این مهم غافل شد

وی در ادامه افزود: تلاش برای توسعه فرهنگ ایثار و نهادینه کردن ارزش ها و آرمان‌های مهم انقلاب در بین نسل جدید در گام دوم انقلاب از وظایف اساسی است که در دستور کار است و تلاش شده است تا با نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در بین دانش آموزان دین مان به شهدا ادا شود.

سرهنگ ابراهیم پوردر ادامه یادآور شد: نسل جدید ما ایثار و از خودگدشتگی شهدا را در دوران جنگ تحمیلی ندیده و لمس نکرده اند و اکنون مهمترین وظیفه ما نهادینه فرهنگ این فرهنگ و فرهنگ شهادت است که باید با جان فرزندان ما عجین شود.

وی تصریح کرد: عزت، اقتدار و امنیت امروز جامعه ما در گرو شهدایی است که از جان و مال و عزیزان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش باشیم و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا باید مهمترین وظیفه در ادامه راه شهدا و راه اسلام و انقلاب باشد.

این مراسم در پایان با مداحی سید سجاد حاج میرزا به پایان رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار