سعید زعفری هشجین

افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس اردبیل

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار کارگررییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس شهر اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۵۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در مراسم افتتاح این موزه، واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: این مجموعه فاخر و ماندگار در یکی از بهترین نقاط گردشگری شهر اردبیل در زمینی به مساحت هشت هکتار با زیربنای حدود هفت هزار مترمربع در حال احداث است و تاکنون برای فاز اول آن ۱۹۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه به دلیل معماری ویژه و موقعیت خوب مکانی،یکی از مراکز مهم فرهنگی شهر اردبیل خواهد بود، اظهارداشت: موزه دفاع مقدس شامل تالار ستاره‌ها، اسناد و کتابخانه، سالن روایت‌گری به ظرفیت ۷۰۰ نفر ، ۲ سالن مجزای گالریهای دائم و موقت و سالنهای نمایش، آمفی تئاتر و سینمای دفاع مقدس همچنین بخش اداری است.
وی افزود: در موزه دفاع مقدس اردبیل به عنوان خیمه‌گاه شهدای استان دست نوشته‌ها، وصیت‌نامه شهدا، آثار و وسایل شهدا، آزادگان و جانبازان و تصاویر شهدای استان در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
واحد اضافه کرد: برای تکیمل این پروژه عظیم وارزشمند ۲۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که در سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشورو با تلاش استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال برای اتمام آن مصوب شد و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان امسال موزه دفاع مقدس استان اردبیل به طور کامل به بهره‌برداری می رسد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از جمع‌آوری خاطرات ۱۲ هزار رزمنده دفاع مقدس با همکاری و همراهی سپاه و بسیج خبر داد و گفت: با جمع‌آوری و ثبت این خاطرات بخش عظیمی از گنجینه‌های میراث فرهنگی دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان امروزی و نسل آینده به یادگار می ماند.
امروز هشت موزه دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانسی در شهرهای اردبیل، ایلام، البرز، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، قم و مرکزی به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار