همایش «عظمت زنانه ؛عزت مجاهدانه» در روستای داودآباد قرچک برگزارشد

به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش «عظمت زنانه ؛عزت مجاهدانه» به همت حوزه حضرت صدیقه کبری (س) قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۰۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷

  به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج،  

کارشناس تربیتی مذهبی حاج آقا ضیایی در همایش عظمت زنانه عزت مجاهدانه تشریح کرد: زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی، خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعی خود باید به جریان های اجتماعی توجه کنند و آنجا که مسئله حمایت از دین و اقامه حق، به میان می آید تنها با قیام آنان میسر می شود، در صحنه حضور یابند.

وی گفت:زن امروز باید به گونه ای تربیت شود که برای رویارویی با بحران هایی همچون جنگ یا بحران های فرهنگی یا اقتصادی، دانش، قدرت تحلیل، تطبیق، مدیریت و بردباری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام ضیایی درادامه مطرح کرد: پیش از واقعه، مراقبت از بیماران کاروان را بر عهده داشتند، چنان که در شب عاشورا و پس از واقعه عاشورا، زینب (س)گرم پرستاری از امام زین العابدین بود، وی پس از شهادت امام حسین و در زمان اسارت نیز با وجود آشفتگی شدید روحی، نگه داری کودکان و مراقبت از آنها را عهده دار شد.مهم ترین و مشکل ترین وظیفه ای که پس از شهادت امام حسین برعهده قرار گرفت، رساندن پیام شهیدان و هدف قیام امام حسین علیه السلام به گوش مردم آن زمان بود.

 از حواشی برنامه تقدیر از زنان ایثارگر دیروز و امروز که درپشت جبهه و سلامت همکاری داشته اند و نمایشگاه پوستر ،غبار روبی مزار شهدا گلباران، مسابقه ورزشی ،توزیع بسته فرهنگی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار