خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد:

برپایی3کارگاه خیاطی و ایجاد شغل برای 90 نفر/تکمیل قریب به200 پروژه عمرانی تا پایان سال

سرهنگ صادق پور گفت: بسیج سازندگی تا این لحظه از سال موفق به اتمام 60 پروژه عمرانی شده است که تکمیل و تحویل 3 خانه به محرومین تنها بخشی از آن می باشد. بسیج سازندگی تا پایان سال 130 پروژه عمرانی دیگر را به اتمام خواهد رساند که ساخت 9 خانه برای مددجویان بهزیستی بخشی از این اقدام می باشد.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۶۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

سرهنگ مهدی صادق پور مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: در سال جهش تولید بسیج سازندگی  تمرکز اقدامات خود را به اشتغالزایی، افزایش چرخه تولید و محرومیت زدایی معطوف کرده است.

برپایی طرح های اشتغالزایی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهمی که در سال 99 پیگیری کرده ایم ایجاد اشتغال برای خواهران در شهرستان های استان قزوین بوده است که تا امروز توانسته ایم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سه کارگاه خیاطی در شهرستان های آوج، آبیک و دانسفهان از توابع شهرستان بوئین زهرا برپا نماییم، به این صورت که تامین مکان و تعدادی از چرخ ها به عهده بسیج سازندگی استان بوده و تعداد قابل توجی از چرخ ها و ملزومات خیاطی توسط قرارگاه خاتم تامین شده است و در ادامه نیز تلاش می کنیم این ظرفیت را در هر شهرستانی که پتانسیل لازم را داشته باشد ایجاد نماییم.

صادق پور تصریح کرد: این کارگاه ها به صورت مستقیم برای 90 نفر اشتغال ایجاد کرده است و این امکان را فراهم میکند که سایرین هم آموزش خیاطی ببینند. بازاریابی و فروش کلیه تولیدات این کارگاه ها را نیز فرماندهان نواحی به عهده گرفته اند. در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و نیاز استان و کشور به ماسک ای کارگاه ها مشغول به تولید ماسک مورد نیاز می باشند.

تربیت مربی در مشاغل خرد با همکاری سازمان فنی و حرفه ای
مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: از دیگر طرح های اقتصادی که امسال در دستور کار قرار دارد و در صورت تامین اعتبارات عملیاتی می شود، ایجاد پایگاه اقتصاد مقامتی در طلائیه(واقع در باراجین) می باشد که برپایی گلخانه و کارگاه قالیبافی تنها بخشی از آن خواهد بود.

این مسوول از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی خبر داد و گفت: طبق این قرارداد بسیجیان ما در رشته های زنبورداری، پرورش قارچ و تعدادی از حرفه ها و مشاغل خرد آموزش فنی و حرفه ای می بینند و پس از دریافت مهارت و مدرک مربی گری ان شا الله بسیج سازندگی در این موضوعات به خودکفایی خواهد رسید و این مربیان با حضور در سطح استان مشغول به آموزش افراد برای برپایی مشاغل در محل زندگی خودشان خواهند شد.

اتمام نزدیک به 200 طرح عمرانی تا پایان سال 99
صادق پور همچنین به برنامه های عمرانی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی تا این لحظه از سال موفق به اتمام 60 پروژه عمرانی شده است که تکمیل و تحویل 3 خانه به محرومین تنها بخشی از آن می باشد. بسیج سازندگی تا پایان سال 130 پروژه عمرانی دیگر را به اتمام خواهد رساند که ساخت 9 خانه برای مددجویان بهزیستی بخشی از این اقدام می باشد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار