آیت الله العظمی علوی گرگانی خطاب به اعضای مجمع حوزویان مهندس:

تالیف کتاب "فقه کابردی مهندسی" بسیار ارزشمند و بدون شک منشا برکت خواهد بود

آیت الله العظمی علوی گرگانی خطاب به اعضای مجمع حوزویان مهندس با اشاره به کتاب "فقه کاربردی مهندسی" خاطر نشان کردند:تالیف کتاب فقه کابردی بسیار ارزشمند و بدون شک منشا برکت خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۶۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

حجت الإسلام و المسلمین آقای دکتر محمد معرفت و حجت الإسلام و المسلمین آقای مهندس مهدی صادق‌نیا، از اهداف و فعالیت‌های مجمع حوزویان مهندس خصوصا تألیف کتاب فقه کاربردی مهندسی، گزارشی را خدمت معظّم‌له ارائه کردند

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در ابتدای سخن، نفسِ عمل را مورد تشویق و تحسین قرار دادند و فرمودند: سعادتی است که انسان بتواند چنین آثاری از خودش باقی بگذارد. ایشان روایت «إنَّ آثارَنا تَدُلُّ عَلَینا فَانظُرُوا بَعدَنا إلَی الآثار» را خواندند و فرمودند: ان‌شاءالله آثارتان بسیار عالی است. از نظر این‌که چنین مطالبی را مورد عنایت قرار داده‌اید از نظر ما خیلی خوب است. تقاضای من این است ان‌شاءالله بعد از چاپ، این کتاب را در اختیار ما قرار دهید و تعدادی از آن را نیز خریداری می‌کنیم، تا به برخی از فضلا و دوستانمان از طرف شما هدیه دهیم، تا این کار، تشویق عملِ شما باشد.

در ادامه، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی از تألیف کتاب فقه کاربردی مهندسی اظهار خوشحالی کردند و آمادگی خود را برای تهیه، نشر و ابلاغ این کتابِ ارزشمند اعلام نمودند و فرمودند: ان‌شاء‌الله امیدوارم اثربخش باشد و اقدامات شما منشأ اثر باشد، و بدون شک منشأ اثر خواهد شد.

ایشان در پایان، اعضای مجمع حوزویان مهندس را دعوت به استقامت کردند و با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ ألاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» فرمودند: روح استقامت در وجودتان باشند؛ این، یک مطلب کلی است؛ نه این‌که فقط در قرآن باشد؛ بلکه یک واقعیت است. اگر استقامت داشته باشید «تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ»؛ یعنی خداوند ملائکه خودش را به کمک شما می فرستد. ان‌شاءالله امیدواریم در آینده نه چندان دور آثار و برکات کارتان را ببینیم.

گفتنی است، کتاب «فقه کاربردی مهندسی» با حمایت *سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور* ، توسط محقق ارجمند، جناب حجت الإسلام و المسلمین آقای دکتر محمد معرفت و همکارانِ ایشان در مجمع حوزویان مهندس به نگارش در آمده است. در این پژوهش گرانسنگ، سعی شده بدون آن‌که حکم شرعی تغییر یابد، از لغات ساده و عبارت‌هایی روان و قابل فهم استفاده شود؛ گرچه در این اثر از آشنا کردن مهندسان با اصطلاحات فقهی نیز غفلت نشده است. از دیگر ویژگی‌های این اثر، بیان مثال و تطبیق حکم بر مصادیق آن است؛ چراکه آنچه مهندسان با آن سر و کار دارند نمونه‌های عینی و عملیِ مسائل شرعی است؛ بنابراین، به مقدار نیاز، در برخی از مسائل، متناسب با حکم، شغل، فهم و نیاز مخاطب، مثال آورده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار