خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس:

دفاع از کیان انقلاب وظیفه رسانه انقلابی است

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس مهم‌ترین کار رسانه‌های انقلابی در برهه کنونی را دفاع از کیان انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۳۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده این رسانه، خواستار همبستگی و وحدت رویه رسانه‌های انقلابی شد و گفت: امروز باید تلاش کنیم مجموعه رسانه‌های انقلابی گردهم جمع شده و به‌معنی واقعه کلمه برای دفاع از انقلاب اسلامی و تبیین آرمان‌های انقلاب وحدت رویه داشته باشند.

محمد صحت، مهم‌ترین کار رسانه‌های انقلابی در برهه کنونی را دفاع از کیان انقلاب اسلامی دانست و در این رابطه فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: معظم‌له فرمودند در هر جایی که مسؤلیت داشته باشید، احساس کنید که آنجا مرکز دنیاست و در حال انجام مهم‌ترین کار در دنیا هستید؛ این جملات را باید همواره برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی مدنظر قرار دهیم.

 

توجه به منویات مقام معظم رهبری موجب حل مشکلات کنونی و حرکت به سوی پیشرفت و تعالی کشور خواهد شد

وی با تأکید بر اینکه توجه به منویات مقام معظم رهبری موجب حل مشکلات کنونی و حرکت به سوی پیشرفت و تعالی کشور خواهد شد، اهمیت توجه به فضای مجازی را یادآور شد و گفت: معظم‌له فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و همین مسئله مسؤلیت و رسالت رسانه‌های انقلابی را در ایفای بهترین نقش خود در عرصه فضای مجازی بیان می‌کند.

 

 فضای مجازی در برهه کنونی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده است و همین مسئله کار در این فضا را بسیار پیچیده، سخت و دشوار کرده است و برای رفع این آسیب‌ها باید فعالیت حرفه‌ای انجام داد

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه فضای مجازی هم دارای فرصت و هم تهدید است،‌ گفت: فضای مجازی در برهه کنونی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده است و همین مسئله کار در این فضا را بسیار پیچیده، سخت و دشوار کرده است و برای رفع این آسیب‌ها باید فعالیت حرفه‌ای انجام داد.

وی خواستار برخورد علمی با تهدیدات فضای مجازی شد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با فضای مجازی بسیار علمی برخورد می‌کنند و پیام‌های خود را در قالب مطالب سیاسی، اجتماعی و یا حتی طنز به مخاطبان خود منتقل می‌کند لذا برای مقابله با تهدیدات و تلاش‌های آنان در این فضا ما هم باید علمی برخورد کنیم.

 

اگر بخواهیم واژه‌ای مقابل کار جهادی قرار دهیم، واژه مبارزه با دشمنان است

صحت با تأکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی باید کارهای جهادی انجام دهیم، گفت: اگر بخواهیم واژه‌ای مقابل کار جهادی قرار دهیم، واژه مبارزه با دشمنان است؛ چراکه ما در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه در یک جنگ هستیم و از کلمه عملیات استفاده می‌کنیم.

امروز هم جنگ وجود دارد اما خاکریزهای ما در فضای مجازی قرار دارد و در این جنگ به جای سلاح و توپ و تانک، تلفن همراه و اینترنت به دست داریم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه فضای امروز تفاوتی با دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس ندارد، گفت: فعالان انقلابی فضای مجازی دنباله‌رو راه شهدا هستند. امروز هم جنگ وجود دارد اما خاکریزهای ما در فضای مجازی قرار دارد و در این جنگ به جای سلاح و توپ و تانک، تلفن همراه و اینترنت به دست داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های سازمان فضای مجازی سپاه فجر اشاره کرد و گفت: در این سازمان اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته است و اولویت‌هایی را برای برخوردهای علمی با توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی مدنظر قرار داده‌ایم که نخستین آن بحث آموزش سواد رسانه‌ای است زیرا اگر افراد قبل از اینکه وارد فضای مجازی شوند، آموزش‌های سواد رسانه‌ای ببینند قطعاً آسیب‌های کمتری به آن‌ها وارد می‌شود.

 

باید آموزش سواد رسانه‌ای را در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی کنیم

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه باید آموزش سواد رسانه‌ای را در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی کنیم، از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در این راستا میان این سازمان با دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: مهم‌ترین نیاز امروز برای استفاده از فضای مجازی آموزش‌های سواد رسانه‌ای است که برای همگانی‌سازی این آموزش‌ها تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها منعقد کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در سازمان فضای مجازی سپاه فجر علاوه بر بحث آموزش سواد رسانه‌ای فعالیت‌های دیگری نظیر تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی را با برگزاری دوره‌های مختلف آغاز کردیم.

 

مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی است

صحت با یادآوری این نکته که در برهه کنونی مشکلات زیادی در کشورمان وجود دارد اما قطعاً با کار جهادی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، مشکلات اقتصادی را به دلیل ضعف مدیریتی دانست و گفت:‌ یکی از نکاتی که باید برای رفع مشکلات انجام دهیم، راه‌اندازی مطالبه‌گری عمومی است و در این راستا در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برمی‌داریم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار