دادستان عمومی و انقلاب شهرری:

شهرستان ری با پشتوانه عظیم فکری و معنوی؛ آفتابی ترین شهر ایران است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: شهرری به لحاظ برخورداری از پشتوانه عظیم فکری و معنوی مفاخر آن ؛ آفتابی ترین شهر ایران است.
کد خبر: ۹۲۸۶۶۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲

دکتر غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در بازدید از موزه مشاهیر و مفاخر معاصر ری گفت : ری با توجه به قدمت هشت هزار ساله ؛ به لحاظ فرهنگی ؛ سیاسی و مذهبی ذخائر عظیمی دارد و کار بزرگی که توسط بنیاد مشاهیر و مفاخر شهرستان ری و به همت آقای شاه محمدی صورت گرفته، یک حرکت ارزشمند و ماندگار خواهد بود .

نوفرستی با اشاره به آثار منحصر به فرد و بعضا منابع مرجع و نسخه های قدیمی و تاریخی که در هیچ کجا نمونه آن را نمی توان یافت، اظهار داشت: موزه مفاخر و مشاهیر معاصر ری گنجینه ارزشمندی است  که جناب شاه محمدی برای پیدا کردن این گنج و معدن گرانبها زحمات زیادی را متحمل شده است .

دکتر نوفرستی تصریح کرد: این فعال فرهنگی برای استخراج متون تاریخی  زحمات فراوانی کشیده شده است تا این مجموعه بی نظیر گردآوری شود ؛  لذا وظیفه مسئولان است که از امکانات، تریبون و  ظرفیتی که در اختیار دارند؛ این مفاخر را به مردم کشور و بویژه به مردم ولایتمدار شهرستان ری معرفی نمایند و در مردم انگیزه ایجاد کنند تا  از مفاخری که دارند استفاده کنند و در واقع با آثار و اندیشه های نخبگان شهر آشنا شوند .

این مسئول قضایی یاد آورشد : متاسفانه ما در بحث هویت شناسی برای نسل جوانمان ضعیف عمل کرده ایم . خیلی از کشورهای دنیا با اینکه سابقه تمدنی خیلی پائینی دارند؛ برای اینکه نیروی جوان و نسل جوان را تغذیه کنند ؛ به ایجاد شخصیت های تخیلی و غیر واقعی رو می آورند ؛ در حالی که ما شخصیت های علمی، فرهنگی، هنری و... را به طور واقعی داریم ؛ اما این سرمایه های اجتماعی به شایستگی به نسل جوان معرفی نشده اند .

دکتر نوفرستی در ادامه گفت : این بنیاد کار بسیار با ارزشی انجام داده و آن معرفی مفاخر و این گنجینه های طلا و معدن زر است و پتانسیل خوبی ایجاد شده و باید از آن استفاده کرد .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار جهانی تبلیغات وسیعی را  برعلیه فرهنگ و تمدن و جامعه ما به راه انداخته است، تاکید کرد : نسل جوان باید با این مجموعه فاخر آشنا شود چرا که آشنا شدن نسل جوان با مفاخر کشور، بهترین پشتوانه برای نسل جوان ما در مقابله با تهاجم و تهدیدات فرهنگی دشمن است و باید در همین راستا از اندیشه های بلند مفاخر شهر و کشورمان استفاده کنیم .

دکتر نوفرستی بابیان پیشنهاداتی توصیه کرد : یک کارگروهی تشکیل گردد؛ چون من در بازدیدی که داشتم ؛ به این نتیجه رسیدم نگاه الحمدالله نگاه جامعی است و در تمام حوزه ها مفاخر دیده شده و در همه حوزه های علمی ؛ فرهنگی؛ سیاسی ؛ ورزشی و کارآفرین؛ کار بزرگی انجام شده است و باید کارگروه های تخصصی تعریف کنیم و نهادهای مرتبط را مشارکت دهیم .

دکتر نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری طی یاداشتی در دفتریادبود موزه مشاهیر و مفاخر معاصر ری نوشت :

               بسمه تعالی

   مفاخر شهرری پشتوانه عظیم فکری و معنوی برای همه نسل ها خصوصا برای نسل جوان ماست و به همین لحاظ آفتاب ترین شهر سرزمین ما محسوب میشود.

بزرگداشت بزرگان و مفاخر از بزرگی است .

در مورخ  ۲۲ / ۷ / ۱۳۹۹ توفیق یار شد ؛ تا دقایقی در فضایی که معطر بنام و یاد مفاخر و بزرگانی که حلقه اتصالی با کهن " ری "  داشته اند نفس تازه کنم .

 بازدیدی  ماندگار بود ؛ از زحمات برادرارجمند و گرامی و فرهنگ دوست جناب آقای شاه محمدی که این اثر ماندگارفرهنگی را خلق نموده اند ؛ کمال تشکر را دارم.

 

 

ارسال نظرات