خبرهای داغ:
به همت قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

گازرسانی به فاز یک پروژه پارک صنعتی لیا انجام شد

عباسی عنوان کرد:عارضه ذیل قرارگاه جهادی صنعت، معدن و انرژی سپاه استان، توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و سازمان بسیج کارگران استان انجام شده است و در فاز یک این پروژه، به پارک لیا در خیابان اصلی، گاز تزریق می شود
کد خبر: ۹۲۸۸۷۲۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

گازرسانی به فاز یک پروژه پارک صنعتی لیا انجام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، وقتی از تولید صحبت می‌کنیم، «تولید هم تنها تولید در یک شاخه‌ خاص نیست، بلکه غالباً یک پیکره‌ اجتماعی معین و یک نفس اجتماعی است که در کلیت کم و بیش بزرگ‌تر یا غنی‌تر از شاخه‌های تولید دست‌اندرکار است»

در این بین با نگاهی به تاریخ بعد از انقلاب و تحولات موجود در حوزه تولید، می توان به نقش سپاه در اقتصاد و رونق تولید واقف شد.

دامنه‌ی فعالیت‌های اقتصادی سپاه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مشهود است و به‌ تدریج گسترش یافت. حضور پررنگ و فزاینده‌ی سپاه در اقتصاد ایران، به‌ویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، توانمندی این نهاد انقلابی را در تولید پایدار و رفع موانع تولید به خوبی نشان می دهد.

در این میان با توجه به تحریم های سرسختانه دشمنان و فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب راهبرد سال مبنی بر «جهش تولید»، جامعه بسیج مهندسین با تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و انرژی به احصا مشکلات واحد‌های تولید و رفع مهمترین این مشکلات پرداخته است و استان قزوین با توجه به گستره صنعتی خاص در کشور از این امر مستثنی نبوده است.

در همین راستا جعفر عباسی مسوول بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به تشکیل این قرارگاه و اقدامات انجام شده در احصا مشکلات تولید در شهرک لیا بیان کرد: ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در پارک لیا مستقر هستند که از این تعداد، ۱۱۰ واحد فعال و با ظرفیت پایین در حال فعالیت می باشند.

وی گفت: پس از برآورد اولیه این قرارگاه در خصوص احصا مشکلات بخش تولید در شهرک و پارک لیا، چهارم شهریور سالجاری در شهرک صنعتی لیا جهت رسیدگی به مشکلات زیرساختی از جمله گاز، آب و فاضلاب، راه و روشنایی معابر جلسه ای با حضور مدیران واحدها و مسوولان دستگاه های ذیربط تشکیل شد
که پس از بررسی های لازم طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب استان، مصوب شد ظرف مدت یکماه، گاز به شهرک صنعتی لیا تزریق شود.

مسوول بسیج مهندسین استان قزوین اظهار کرد: در تاریخ نهم مهرماه سال‌جاری این امر با پیگیری های لازم انجام شد و امروز جهت افتتاحیه، بهره برداری از این پروژه در پارک لیا انجام می شود و عارضه در ذیل قرارگاه جهادی صنعت، معدن و انرژی سپاه استان، توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و سازمان بسیج کارگران استان انجام شده است.

عباسی عنوان کرد: در فاز یک این پروژه، به پارک لیا در خیابان اصلی، گاز تزریق می شود و در مراحل بعدی این پروژه تکمیل می شود.

به گزارش بسیج، راهبرد محوری امسال همچون یک دهه گذشته بر مدار اقتصادی و تولید بوده زیرا تولید، ستون فقرات اقتصاد است که با رونق و جهش تولید مشکلات بسیاری همچون بیکاری از بین خواهد رفت و سپاه استان قزوین با توجه به اهمیت امر در حوزه تولید که سایر بخش های جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد، با تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و انرژی به کمک این عرصه حیاتی جامعه آمده است.

گفتنی است این پروژه ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی به طول ۱۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال امروز از نعمت گاز بهره مند می شوند و فاز دوم این پروژه با سرمایه گذاری 13 میلیارد ریال و به طول سه کیلومتر در مرحله اجرا می باشد که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

۱۰۱۰گ۳۰/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها