خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین در آیین اختتامیه جلوه های غدیر از قلم خبرنگاران گفت:

رسانه ها، جریان ساز پیام «غدیر» باشند/جریان غدیر، اصل حکومت را در برمی گیرد

حق شناس گفت: رسانه ها جریان ساز هستند و موضوع غدیر موضوعی بسیار مهم است که می تواند از طریق قلم رسانه منتشر شود.
کد خبر: ۹۲۹۰۴۶۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین اختتامیه جلوه های غدیر از قلم خبرنگاران استان ظهر امروز با حضور محسن حق شناس دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین برگزار شد.

حق شناس در این مراسم با اشاره به آیه لقد جائکم رسول انفسکم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ پیغمبر نسبت به هدایت ما حریص است و نسبت به مومنان رئوف و مهربان است.

وی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد امام جعفر صادق(ع) و علت نامگذاری مذهب شیعه به شیعه جعفری گفت: علت نامگذاری به این دلیل است که کادر و چهارچوب تشیع در زمان امام صادق(ع) تدوین شده است.

 دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین ضمن اشاره به اهمیت هفته وحدت اظهار کرد: ما از حضرت علی(ع) دغدغه مندتر برای وحدت جهان تشیع کسی را نداریم که نسبت به وحدت جهان اسلام اقدامات شایان ذکری داشته اند.

حق شناس در ادامه عنوان کرد: در جریان حضرت علی با خلفای سه گانه، وجود امام علی(ع) بعنوان تکیه گاه و اطمینان بیان شده و بدون شک اولین موسس تقریب مذاهب اسلامی امام علی است و باید به خود ببالیم چرا که وجود مقدس حضرت امیر برای جهان انسان هاست و محدود به شیعه نیست و جریان غدیر آنقدر ویژگی های مثبتی دارد که در هر مذهبی مردم به آن گرایش می یابند.

وی افزود: در جریان وحدت جهان اسلام باید مراقب باشیم انسان هایی که در تلاش برای دوقطبی کردن جهان هستند به دنبال استفاده از فضا برای تفرقه افکنی هستند.

این مسوول تصریح کرد: موضوع حکومت یکی دیگر از موضوعات غدیر است چرا که پیامبر در غدیر به حاضرین فرمود؛ من برای شما هر چه هستم، علی هم برای شما همان است و لذا امام علی در روز غدیر به عنوان خلیفه مسلمین معرفی شد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر خطبه غدیر، پوشش جریان مهدویت است. بعد از فتح مکه، حجم زیادی از مسلمانان مربوط به زمان فتح مکه هستند. جریان غدیر، اصل حکومت را در برمی گیرد. غدیر یعنی آینده جهان در برکه پربرکت غدیر ایجاد شود و مختص یک روز نباشد.

 دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با اشاره به موضوع استکبارستیزی در خطبه غدیر ادامه داد: از ویژگی های دیگر خطبه غدیر موضوع وحدت در جهان اسلام است که امروز با توجه به توهینات مموجود به مقدسات مسلمانان و گسترش این امر با کج فهمی دولت ها که با هدف شکستن وحدت کشورهای اسلامی است، توجه جدی به این خطبه امری لازم است.

حق شناس ادامه داد: بدون شک نقش رسانه ها در انتشار پیام غدیر بی بدیل است و اگر غدیر محدود به همان ایام غدیر باشد، اجحاف به این برهه بزرگ تاریخی است. امروز در شرایطی هستیم که ارادت به امیر المومنین را ابراز می کنیم اما متاسفانه مسلک وی را نه می دانیم و نه بروز می دهیم.

وی با اشاره به اختتامیه مسابقه جلوه های غدیر از قلم خبرنگاران اضافه کرد: در این عرصه فعالیت های کمی انجام شده و امیدواریم در سال های آتی شور و شوق را در جریان رسانه داشته باشیم چرا که رسانه ها جریان ساز هستند و موضوع غدیر موضوعی بسیار مهم است.

گفتنی است در پایان مراسم از خبرنگارانی که با ارسال آثار در مسابقه «جلوه های غدیر از قلم خبرنگاران» شرکت کرده بودند، تجلیل شد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار