بنیاد مستضعفان 50 میلیارد ریال به حساب آسایشگاه خیریه کهریزک واریز کرد

بنیاد مستضعفان در راستای کمک های مومنانه و مواسات و همدلی با سالمندان و معلولان، پنج میلیارد تومان به آسایشگاه خیریه کهریزک پرداخت کرد.
کد خبر: ۹۲۹۱۱۹۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

به گزارش سرویس سپاه سید اشهدا خبرگزاری بسیج، محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اعلام این خبر افزود: همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مبلغ 50 میلیارد ریال به آسایشگاه خیریه کهریزک پرداخت کرد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان حدود دو ماه قبل نیز مبلغ سه میلیارد تومان به موسسه خیریه کهریزک کمک مالی کرد و با آغاز موج سوم کرونا نیز، موج دوم کمک های مومنانه بنیاد مستضعفان به این مرکز خیریه، شدت گرفت و این بنیاد مبلغ پنج میلیارد تومان به حساب اسایشگاه خیریه کهریزک واریز کرد.

وی افزود: سازمان ها و دستگاه های دولتی بسیاری مثل بهزیستی، هلال احمر، دانشگاه  علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری شهرستان، استاندار تهران و سایر دستگاه ها  ما را در موج اول و دوم کرونا یاری کردند که هنوز هم این کمک ها ادامه دارد. کمک های ادارات در مرحله اول به شکل ارائه خدمات از طریق نیروهای متخصص بوده است. اما یکی از  ارگان هایی که تا امروز  همراهی بیشتری داشته و حضور پر رنگ تری داشته است، بنیاد مستضعفان بوده که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مبلغ پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسایشگاه کهریزک داشته است.

 قطعا با همراهی ویژه ای که این مجموعه ها داشتند، توانسته  ایم  کمترین آسیب و تلفات را داشته باشیم. اما یکی از برجسته ترین یاوران آسایشگاه و همدل ترین و همراه ترین نهادها بنیاد مستصعفان است که توانسته مستضعف ترین افراد را که با توجه به شرایط امروزشان نه زبان گفتار دارند و نه پایی  برای فرار و به هر دلیلی  در اینجا ساکن شده اند حمایت کند و ما هم توفیق خدمتگزاری  و نوکری به این افراد  را پیدا کرده ایم .

صوفی نژاد خاطرنشان کرد: مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان دو روز قبل از میلاد حضرت رسول اکرم(ص) خودش شخصا موضوع را پیگیری کرده و با آسایشگاه تماس گرفت و تاکید کرد که در آستانه میلاد حضرت رسول دل مردم را شاد کنیم و خاطرناشن کرد بخشی از این کمک ها را به افرادی  که خادم جمعیت هدف هستند و چهره به چهره و رو در رو به سالمندان، بیماران و معلولان آسایشگاه کمک می کنند اختصاص دهیم.  پرسنلی که دلبسته، وابسته، خدوم و پرتلاش، به این عزیزان خدمت می کنند.

پرسنلی که یک تا دو هفته به صورت شیفت با جان و دل خدمت می کنند. حتی در میان آنها خانمی هست که تازه زایمان کرده و برای اینکه ویروس را منتقل نکند و به جامعه آسیب وارد نشود، فرزند و همسر خودش را در خانه گذاشته و 10 تا 15 روز در محیط اسایشگاه خدمت می کند و در قرنطینه است؛ همسر او هم که همین تعهد را داشته است.

مدیر آسایشگاه کهریزک با قدردانی از حرکت خودجوش و پیگیرانه مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: صیاد پی صید دویدن عجبی نیست! صید از پی صیاد دویدن مزه دارد؛  آقای فتاح همیشه با میل و علاقه و بدهکارانه کمک کردند نه طلبکارانه! ایشان  در این چند سالی که در کمیته امداد امام خمینی (ره) هم خدمت می کرد از این مجموعه غافل نبود و همیشه خودش پیشقدم بوده و بدون اینکه برای ایشان مشکلات را مطرح کنیم با موسسه ارتباط داشته اند. همچنین جا دارد که از آقای بختیاری رئیس کمیته امداد هم قدردانی کنیم که دو سه ماه قبل حدود دو میلیارد تومان به اسایشگاه کمک کرد.

 صوفی نژاد با اشاره به هزینه های کمرشکن آسایشگاه خیریه کهریزک، اظهار داشت: هرچند کمک مالی بنیاد مستضعفان رقم بسیار بالایی است و برای ما گره گشاست؛ اما ابر برای مورچه طوفان است و این مبلغ هزینه یک ماه آسایشگاه هم نمی شود؛ تصور کنید علاوه بر 1750 مددجو  و 1000 نفر پرسنل خدمت رسان در آسایشگاه کهریزک شهرری؛ 1000 کارمند و 700 مددجو هم در آسایشگاه کهریزک شعبه استان البرز درکل، یک خانواده 5000 نفری زیر پوشش این مجموعه خیریه قرار دارند که برای حقوق پرسنل براساس قانون وزارت کار، باید ماهانه به طور متوسط 8 تا 10 میلیارد تومان حقوق پرداخت کنیم. این در حالی است که  اکثر مددجویان ما سالمندان و معلولانی هستند که به لحاظ جسمانی و بیماری اختیار ندارند و روزانه  دو تا چند نوبت به پوشینه نیاز دارند که با افزایش هزینه کالاها در سال های گذشته بویژه چند ماه اخیر، سالانه بیش از دو میلارد تومان صرف خرید پوشک می شود. 

 علاوه بر موارد فوق، شیوع ویروس کرونا هم بر مشکلات و هزینه های ما افزوده است و اعتباراتی را به خرید ماسک، گان، کفش، مواد ضد عفونی کننده و غیره  اختصاص می دهیم.

 مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در خصوص کنترل ویروس کرونا نیز تشریح کرد: 24 بخش مختلف در این مجموعه وجود دارد که مددجویانی با قومیت ها، فرهنگ ها و شخصیت های مختلف در آنجا ساکن هستند و با توجه به نوع معلولیت، شرایط فرهنگی و بینش هر فرد، افرادی که خیلی به موضوع آگاه نیستند می توانند ویروس را انتقال دهند وآسیب پذیری را چند برابر کنند. برای این منظور اقدام به تقسیم بندی و کوچک کردن بخش ها کرده ایم تا زنجیره انتقال از طریق مددجوهایی که می توانند ناقل بیماری باشند  کمتر و بیماری کنترل شود.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود، آسایشگاه کهریزک را مرکز ملی مراقبت از سالمندان و معلولان دانست و گفت: این مجموعه صرفا متعلق به شهروندان استان تهران نیست؛ بلکه از همه 31 استان کشور مددجو پذیرش کرده است که  شاخص پذیرش آنها فقر و بی کسی است. طبیعت پرسنل آسایشگاه، احساس و عاطفه، مردم دوستی، دیگر خواهی، دین باوری و خدا باوری است. فعالیت ها و اقدامات خوب پرسنل آسایشگاه، این مرکز را زبانزد خاص و عام کرده است به طوری که آوازه آن در خارج از کشور نیز طنین انداز شده و بسیاری از خیرین خارج از کشور به ما اعتماد کرده و بخش های  ویژه ای با بهترین مصالح در آسایشگاه احداث کرده اند.

 

صوفی نژاد اظهار داشت: 1750 مددجوی معلول، بیماران ام اس و سالمند زیر پوشش آسایشگاه خیریه کهریزک قرار دارند که جزو آسیب پذیر ترین افراد کشور هستند؛ هموطنانی که در شرایط شیوع بیماری کرونا حساس تر از بقیه مردم بوده و هر کدام کلکسیونی از بیماریهای زمینه ای هستند که مطمئنا آسیب پذیر تر از بقیه هستند. وی با اشاره به آمار بالای تلفات کوید 19 در کشورهای پیشرفته اروپا، اظهار داشت: آسایشگاه کهریزک در موج اول و دوم کرونا کمترین تلفات را داشته است که بخشی از  آن به خاطر رهبری و هدایت اعضای هیات مدیره مجموعه آسایشگاه کهریزک بوده است که اینجا را به عنوان خانه دوم که نه؛ بلکه به عنوان خانه اول خود نگاه می کنند و آنقدر حضور پر رنگ و حساسیت نسبت به ارائه خدمات دارند که همه اعضای این مجموعه را به عنوان بخشی از خانواده خود می دانند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تاکید کرد: امروز ما توفیق خدمت و نوکری سالمندانی را پیدا کرده ایم که دیروز در توسعه و سازندگی جامعه نقش داشتند؛ بنابر این ما بدهکار این جمعیت هستیم.آنها  برای پیشرفت و آبادانی کشور، نیرو و جوانی  و انرژی و توانشان را گذاشتند و امروز به هر دلیلی به این مجموعه نیازمند شده اند و ما در نظام جمهوری اسلامی که نسبت به حرمت نگهداشتن برای سالمندان و دستگیری از نیازمندان تاکید  و سفارش های بسیار شده است، این وظیفه را با جان و دل پذیرفته ایم و سعی می کنیم این توفیقی را که نصیب ما شده است به بهترین نحو انجام دهیم شاید مورد قبول و رضایت خداوند متعال قرار بگیرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار