مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت؛

گروه‌های "مساله محور" بسیج اساتید، 30 مشکل اصلی استان را پیگیری می کنند

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در آستانه 25 آبان برگزار شد، گفت: گروه‌های "مساله محور" بسیج اساتید، 30 مشکل اصلی استان را پیگیری می کنند.
کد خبر: ۹۲۹۲۷۲۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که توسط روابط عمومی سپاه صاحب الزمان و در آستانه سالروز ۲۵ آبان برگزار شد، به اقدامات و برنامه‌های این سازمان در حیطه های مختلف اشاره کرد و گفت: گروه‌های "مساله محور" بسیج اساتید، 30 مشکل اصلی استان را پیگیری می کنند.

گروه‌های

وی در ابتدا با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هدف سازمان بسیج اساتید استان اصفهان این است که با توجه به ساختارهایی موجود بتواند اقدامات ویژه‌ای در جهت حل مسائل استان انجام دهد.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: یکی از رسالتهای ما با توجه به اینکه فعالیت ها مجازی شده، سند حضور مجازی در فضای مجازی است که قانون آن در حال تدوین است.

 اجرای چند مرحله ای کمک‌های مومنانه رزمایش همدلی

باقری سپس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه، اظهار کرد: تاکنون چهار مرحله کمک مومنانه در سطح دانشگاه های استان برگزار کرده ایم و با توجه به فرا رسیدن هفته بسیج، رزمایش همدلی اساتید بسیجی در هفت مرحله دیگر برنامه ریزی شده است.

باقری با توضیح اینکه نذر تبلت و تلفن همراه برای دانشجویان مناطق محروم اولین مرحله این رزمایش است، بیان کرد: نذر خون و پلاسما، لوازم التحریر و کتاب، جهیزیه و مایحتاج زندگی به ترتیب دومین، سومین، چهارمین و پنجمین مرحله کمک مومنانه سازمان بسیج اساتید اصفهان است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: مرحله هفتم طرح ویژه‌ای در راستای شعار سال «جهش تولید» است، که حضور داوطلبانه اساتید بسیجی در حوزه صنعت و صنایع سطح استان است.

هفت رویکرد معاونت فرهنگی سازمان بسیج اساتید اصفهان

وی گفت: در معاونت فرهنگی سازمان بسیج اساتید اصفهان هفت رویکرد استفاده از ظرفیت خانواده های بسیجی، مسجد محوری، شبکه فرماندهان جنگ نرم، برنامه های ورزشی و جشنواره های فرهنگی ورزشی، اردوهای فرهنگی، هیات مذهبی بسیج اساتید،اردوهای راهیان نور و علم و فناوری و پیوست نگاری فرهنگی پیگیری می شود.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که پیوست نگاری فرهنگی یکی از دغدغه های اساتید بسیجی در سطح استان است، بیان کرد: سند پیوست فرهنگی کرونا را در کارگروه تخصصی مبارزه با کرونا آماده کرده ایم، پیوست فرهنگی چند دانشگاه در استان تدوین شده و پیوست فرهنگی اردوهای راهیان نور هم در حال ویرایش است؛ امیدواریم کار ماندگاری در حوزه پیوست فرهنگی انجام دهیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید اصفهان  افزود: پنج اندیشکده مدیریت افکار عمومی، شهر اسلامی، گیاهان دارویی، آب و محیط زیست، گردشگری و همچنین اندیشگاه مطالعات راهبردی و حکمرانی ذیل سازمان بسیج اساتید استان راه‌اندازی شده است که تاکنون نتایج خوبی داشته‌اند.

گروه‌های "مساله محور" بسیج اساتید، 30 مشکل اصلی استان را پیگیری می‌کنند

وی افزود: گروه‌های "مساله محور" بسیج اساتید نیز بر روی ۳۰ مشکل اصلی استان از جمله حاشیه‌نشینی، طلاق و خانواده، آب، بهره‌وری در فضای مجازی و غیره متمرکز شده اند، در همین راستا طرح "اقتصاد حاشیه نشینی"  به‌عنوان یکی از دستاوردهایی گروه‌های مساله محور است که توسط اساتید اقتصاد، جامعه شناسی و روانشناسی پیگیری و تکمیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار