سعادت انسان در گرو حرکت در مسیر عبودیت و پاکی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز گفت: آنچه اصل است حرکت در مسیر عبودیت و پاکی و جدا شدن از شیطان و رذایل است، در این صورت آنچه شایسته و به صلاح انسان است برای او میسر و فراهم می آید.
کد خبر: ۹۲۹۲۸۵۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

 

به گزارش حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، رابطه با اهمیت ارتباط با امام زمان (علیه السلام) اظهار داشت: عمل به تکالیف دینی به ویژه انجام واجبات، به خصوص نماز اول وقت، و ترک محرمات، در اموال و رعایت حلال و حرام، در کنار این دو رکن، یاد کردن حضرت در زمان‌های مختلف و دعا به وجود مقدس او و زمینه سازی از وظایف مهم منتظران در عصر غیبت است.

وی افزود: اگر فردی در جاده درستی و صلاح گام برداشت و از آلودگی ها فاصله گرفت و قلب خود را برای خداوند متعال و امام مهدی(علیه السلام) قرار داد احتمال دیدار آن وجود پاک و نورانی بسیارزیاد است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز تاکیدکرد: طهارت نفس و تزکیه درون اکسیر عظیمی است که آثار و نتایج بلند و بی شماری دارد و از جمله آنان وصل به یاد و پذیرش از جانب امام را ممکن می کند آنچه اصل و فرض است حرکت در مسیر عبودیت و پاکی و جدا شدن از شیطان و رذایل است، در این صورت آنچه شایسته و به صلاح انسان است برای او میسر و فراهم می آید. هم چنین باید بدانیم که امام پدری مهربان و برادری دلسوز است، امام همه شیعیان را دوست دارد و برای هدایت و سعادت آنها دعا و تلاش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شیعیان در زمان غیبت حضرت همواره تحت اشراف و توجه حضرت هستند، و همین توجه آن بزرگوار باعث حفظ شیعه شده است، گرچه ما شیعیان از این نعمت عظمی كه سبب بقاء ماست غافلیم،واین درحالی است که ماباید در مقام علم و عقیده هر روز بر معرفت دینی خود بیفزاییم و در شناخت مقام امامت و شخص امام زمان(علیه السلام) با مطالعات فراوان کوشا باشیم.

حجت الاسلام علی لرستانی افزود: قدم بعدی ایجاد ارتباط معنوی با امام است،. یعنی بکوشیم همیشه به یاد امام زمان(علیه السلام) باشیم صبح را با دعای عهد شروع کنیم، در نماز‌هایمان برای آن حضرت دعا کنیم، دعای فرج را در هر فرصتی بخوانیم. دعای ندبه، زیارت آل یاسین و دعاهای دیگر را با توجه به معنا و حضور قلب بخوانیم، صدقه دادن برای سلامتی ایشان، زیارت از طرف ایشان و دعا برای سلامتی و تعجیل فرج آن حضرت، شرکت در مراسم منسوب به ایشان و ... راه‌های ایجاد ارتباط معنوی با امام است و می‌توان بعد از مدتی آثار بسیار مثبت آن را دید و این خود نشان دوست داشتن امام است. اما باز تاکید می‌شود همه این کارها بعد از ترک گناه و عمل به وظیفه و نقش خویش در جامعه و خانواده اثر بخش است؛ وگرنه پوستی بی مغز و خاصیت خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز در پایان اظهار داشت: بهترین راه نزدیکی شدن به آن حضرت و جلب رضایت ایشان، این است که هر کس هر شغل و وظیفه‌ای که دارد، آن را به دقت و سلامت انجام دهد. کسی که وظیفه خود را ترک کند یا ناقص انجام دهد و در عوض آن بخواهد کار نیک دیگری انجام دهد، راهی کج رفته است، لذا آن حضرت چون پدری مهربان كه همواره مراقب فرزندان خویش است و رفتار فرزند از دید پدر مخفی نیست، و گرفتاری‌های فرزند، پدر را نگران می‌كند، مراقب شیعیان و موالیان خود هستند.

خبرنگار مازیار صلواتی

ارسال نظرات
آخرین اخبار