یادداشت؛

اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است

حجت الاسلام داودی در یادداشتی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تأکید کرد: اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۶۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان تا اول آذر می باشد، کارشناس دینی در یادداشتی به این موضوع مهم اشاره کرد.

حجت الاسلام داودی در این یادداشت ضمن گرامیداشت این هفته و با اشاره به ارزش کتاب و اهمیت آن در پیشرفت جوامع بشری و اهمیت دوچندان دین مبین اسلام  بر کتاب و مطالعه گفت: دین مبین اسلام و قرآن کریم برای کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است. همچنین اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

وی در  ادامه به تاکید نظام اسلامی بر مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: از جمله برکات واضح انقلاب و نظام  اسلامی این است که ارزش کسب علم و سواد به حد بسیار بالاتری از نسبت به زمان طاغوت بالا رفته و نگاه به علم و دانش، خصوصا دانش دینی بسیار عمیق تر شده و آثار و برکات زیادی را در پی داشت که از جمله آن افزایش سطح معنویت در جامعه است‌.

داودی در انتها به اهتمام مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و مطالعه پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری همواره بر مقوله اهمیت کتاب و کتابخوانی و کسب هر چه بیشتر علم و بصیرت تاکید داشته و دارند و در این زمینه می فرمایند: مقوله دیگری که ما در آن کم کاری داریم که شاید باورکردنی هم نباشد. کتابهای دینی است! مثل این که ما روی کتابهای دینی و مسائل اسلامی متاسفانه کم کار می کنیم! این متون اسلامی بسیار ارزشمند است. ما به کتابهایی در ردیف کتابهای شهیدمطهری احتیاج داریم که مسائل اساسی اسلام را با یک بینش صائب وبه دور از کجروی و افراط و تفریط، با زبانی قابل فهم برای قشرهای متوسط جامعه که نه دانشمندان و نه اندیشمندن را ملاک می گیریم، نه سطوح خیلی پایین تر را. .. تبیین کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار