به همت بسیج؛

ظهور برکات بسیج در زمینه اشتغال جوانان

بسیج زمینه ظهور استعداد‌های جوانان را فراهم کرده است به طوری که کارآفرین بسیجی با تولید روزانه حداکثر 800 کیلوگرم قارچ توانسته است برای 95 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۲۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است، نقش مهم کارآفرینان بسیجی در اشتغال پایدار برای خود و دیگران می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند. 

امروزه بیکاری جوانان به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است، چرا که مدرک‌ گرایی جوانان باعث شده تا آنان پس از فراغت از تحصیل به دنبال شغل‌های دولتی باشند و کمتر تمایل به فعالیت در عرصه تولید و خوداشتغالی داشته باشند.

برای همین منظور به سراغ یکی از کارآفرینان بسیجی در ایلام رفتیم که با همت و پشتکار، قدم در عرصه تولید گذاشته و در شرایط اقتصادی موجود ضمن درآمدزایی و به چرخش درآوردن چرخ اقتصادی برای تعدادی از جوانان هم نسل استانی نیز ایجاد اشتغال کرده است. 

کارآفرین بسیجی نصرت‌الله برزویی از بسیجیان و خدمتگزاران سپاه پاسداران استان ایلام که این روزها با تولید قارچ و عرضه آن به بازار توانسته فعال خوبی در عرصه تولید باشد.

هدفم کارآفرینی و اشتغال زایی است

این کارآفرین بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یکی از مهمترین علل ایجاد این فعالیت و شغل را خدمت به اقتصاد کشور در جهت تولید و اشتغال به صورت بسیجی وار می‌دانم و بزرگترین اهداف من این است که بتوانم فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی را برای حداقل افرادی که در کنار من هستند نهادینه کنم. 

وی افزود: حقیقتا بسیج من را بر سر راه کار آفرینی قرار داد و با توجه به منویات رهبر انقلاب در خصوص توجه به تولید و فعالیت کارگاه‌های کوچک من را وادار کرد تا با رونق چنین کاری دستور ایشان را لبیک گویم.

 

برزویی ادامه داد: بازار مصرف ما به صورت عرضه مستقیم از تولید به مصرف است و در تلاشیم که جلوی واسطه‌ها نیز گرفته شود تا قارچ مورد نظر با قیمت مناسب‌تری به دست مشتری برسد و همچنین سعی بر این است که با افزایش تولید نیاز استان را کامل برآورده کنیم و از وارد کردن این محصول از استان‌های دیگر جلوگیری شود.

این کارآفرین ایلامی تصریح کرد: روزانه حداقل ۱۰۰ کیلو و حداکثر ۸۰۰ کیلوگرم قارچ تولید می‌کنیم و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر به صورت غیر مستقیم توانسته‌ایم اشتغال ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مشکل غرب کشور کمپوت سازی است که تولید نمی‌شود و ما مجبور هستیم برای ارسال آن به استان‌های دیگر هزینه زیادی کنیم؛ این کارخانه قبلا به مدت ۷ سال متروکه بود و ما نیز برای ایجاد دوباره و فعال سازی آن به چرخه تولید آن را بازسازی کردیم. 

ارسال نظرات