نخبگان بسیجی؛

نخبگان بسیجی امیدآفرینان جامعه هستند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: وجود نخبگان و مخترعان صاحب فکر بسیجی در جامعه موجب امیدآفرینی و نشاط علمی و اجتماعی در بین مردم است.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۰۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در آیین تجلیل از نخبگان، مخترعان، پژوهشگران و فرهیختگان بسیجی استان ایلام اظهار داشت: بسیج به عنوان یک زیرساخت اجتماعی و تفکری والا در همه برهه ها حرفی برای گفتن و عملی برای نشاندن قدرت این تفکر دارد.

وی افزود: دشمنان و مخالفان از بسیج و این تفکر ارزشمند به عنوان یک مانع برای رسیدن به اهداف شوم خود واهمه دارند و همواره بسیج را مورد هجمه های ظالمانه خود قرار داده اند.

شاکرمی یادآور شد: بسیج در واقع هدایتگر نظام به سوی تعالی است و این تفکر در زمان جنگ تحمیلی در جبهه جنگ سخت نظامی حضور داشت و اکنون در جبهه های نرم افزاری و علمی تاثیر بی بدیلی از خود نشان داده است.

وی اضافه کرد: استان نخبه پرور ایلام نیز به رقم جمعیت کم و مساحت اندک خود جوانان نخبه بسیجی زیادی را به کشور و حتی جهان معرفی کرده است که این امر خود نشانگر جایگاه علمی ایلام و جوانان این دیار است.

وی گفت: حمایت همه جانبه سپاه استان و سازمان بسیج علمی و پژوهشی از تولیدات و اختراعات آنها نشان دهنده اعتماد به جوانان و نخبگان علمی کشور است که این اعتماد سازی به جوانان در کلام رهبری و مفاد گام دوم انقلاب به کرات متجلی و تاکید شده است.

شاکرمی تاکید کرد: باید همه دستگاه ها و مسوولان استان از نخبگان و فرهیختگان حمایت های مالی و معنوی داشته باشند تا با کمک فکر و ایده این جوانان تحرک و نشاط علمی استان بیشتر از گذشته شود.

مسوول سازمان بسیج عملی، پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز گفت: امسال ۴۰ اختراع و پژوهش از سوی نخبگان بسیجی استان به دبیرخانه این سازمان ارسال شد که پس بررسی این اختراعات و پژوهش ها تعداد ۲۰ اثر انتخاب شد.

سرهنگ محمود علیپور افزود: یکی از اهداف و برنامه های این سازمان شناسایی افراد نخبه و پژوهشگر است که این استعدادها در سطح ملی برای انبوه سازی و تجاری سازی محصول فناورانه خود معرفی و مورد حمایت قرار بگیرند.

در این آیین از سه اختراع نخبگان بسیجی شامل یک دستگاه مولد برق، یک مولد برق و روشنایی و یک ماسک ضدریزگرد رونمایی شد.

ماسک فیلتردار ضدریزگرد که هیچ نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و مناسب برای مکان های آلوده به غبار، ریزگرد و کرونا از جمله کارخانه ها، شهرهای آلوده به گرد و غبار است و فیلتر این ماسک با آب قابل شارژ است و به مدت زمان هفت ساعت استفاده می شود و تا یک ماه نیز دوام دارد.

دستگاه مولد تولید برق نیز یک دستکاه کوچک مناسب برای کارگاه ها، ادارات، کارخانه ها و اماکن صنعتی و تولیدی است که بدون صدا، لرزش و قطعه محرکه با استفاده از نفت، گاز مایع، الکل و یا گاز خانگی برق تولید می کند.

دستگاه تولید روشنایی و برق نیز برای خانوارهای عشایر، زمان قطعی برق و هنگام بحران قابل استفاده است و با نفت، گاز و یا ذغال و سوخت فسیلی نیز کار می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار