ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج برای مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از ظرفیت های بسیار مناسب و تاثیر گذار در این حوزه استفاده از ظرفیت بسیج در مقابله و نا امن سازی محیط قاچاقچیان مواد مخدر است.
کد خبر: ۹۳۰۲۳۲۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار حجت الله عباسی امروز  در جلسه‌ی مشارکت نهاد‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد افزود:حل آسیب ها و مشکلات مردم امری ضروری بوده و باید مسئولان به این موضوع مهم توجه داشته باشند زیرا در شرایط کنونی بزرگترین خدمت به نظلام حل مشکلات مردم و کسب رضایت مندی آنان است.

وی بیان کرد: گرایش به مواد مخدر و مصرف آن آثار اخلاقی ، اقتصادی و فرهنگی بسیار مخربی در جامعه دارد و موجب از بین رفتن هویت فردی می شود.

سرهنگ عباسی افزود: یکی از ظرفیت های بسیار مناسب و تاثیر گذار در این حوزه استفاده از ظرفیت بسیج در مقابله و نا امن سازی محیط قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی ابراز داشت: ظرفیت بی نظیر بسیج و نیروی مردمی این امکان را فراهم می کند تا بحث پیشگیری  و مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش موثر واقع  شود بنابراین اقدامات بسیار خوب و تاثیر گذار نهادهای متولی از جمله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در کنار بسیج در اجرای جامع و کامل  برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است .

معاون اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید دوره آموزشی برای نیروهای منتخب بسیج با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی با مدیریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به منظور استفاده علمی، قانونی، حقوقی و قضایی انجام شود.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: از سوی سپاه فتح استان طرح هایی در محلات آسیب پذیر استان اجرا و در این طرح ها مسائل و مشکلات احصاء شده در قالب سه گروه قضایی، فرهنگی و اجتماعی  رفاهی عمران مطرح شده که مسئولین مستقیم هر حوزه و مدیر محله با حضور در مساجد در کنار شنیدن مشکلات مردم نسبت به حل سریع آنها در محلات اقدام می کردند بنابراین با استمرار این طرح و ورود بسیج به این حوزه  استفاده از ظرفیت آن تلاش می شود تا رضایت مندی مردم بیش از پیش در این حوزه کسب شود.

وی گفت: بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 62 حوزه مقاومت و بیش از 642 پایگاه در سطح استان ظرفیت عظیم اجتماعی و فراگیر به منظور حفظ و تحکیم نظام سلامت و دستیابی با امنیت پایدار و همچنین ظرفیتی بالا در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر اعم از پیشگیری ، مقابله و درمان تلقی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این  جلسه‌ گفت: تشکل‌های مردم نهاد ظرفیت‌های بالفعل و مهمی هستند که با حمایت‌های مالی بیشتر می‌توانند زمینه ساز تحولات بزرگ در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی باشند.
احد جمالی مقابله با تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را وظیفه عموم مردم دانست و افزود: برای بهبود شاخص‌های اجتماعی به مشارکت همگانی نیازاست.
وی از صدا و سیما‌ی مرکز استان برای ایجاد بستر‌های لازم با تولید و پخش قریب به ۷۰ برنامه‌ی رادیویی و تلویزیونی برای بهبود شاخص‌های اجتماعی در استان تقدیر کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه از حمایت تشکل‌های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
سید ناصر رضایی افزود: با استفاده از ظرفیت و بستر فضای مجازی علاوه بر توسعه آموزش‌های همگانی در خصوص آثار زیانبار مصرف مواد مخدر و پیامد‌های آن، می‌توان بستر لازم را برای مشارکت نهاد‌های مردمی در خصوص حمایت و بهبودی افراد معتاد فراهم کرد.
وی همچنین از برپایی دومین همایش منطقه ایی با محوریت استارت آپ‌ها و کار در فضای مجازی در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: واحد‌های کارگاهی که از بهبود یافتگان برای تامین نیروی کار استفاده کنند مشمول حمایت‌های بیمه ایی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات