امام جمعه اراک:

رئیس جمهوری ترکیه برای تقویت ارتباطات اشتباه تاریخی خود را جبران کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: رئیس جمهوری ترکیه برای تقویت ارتباطات و مناسبات این کشورها باید اشتباه تاریخی خود را جبران کند.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۳۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نسبت به بازخوانی سرود محلی آراز آراز توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در باکو که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری‌زبان در دو سوی رودخانه ارس است، با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

امام جمعه اراک در این بیانیه  آورده است: آذربایجان پاره تن ایران اسلامی است و خدمات ارزنده مردم ولایت مدار و انقلابی این خطه در طول ۴۲ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ستودنی است، بنابراین اظهارات بی‌جا و نسنجیده رئیس جمهوری ترکیه نه تنها هیچ تاثیری بر عشق و علاقه مردم آذربایجان نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران عزیز ندارد بلکه وحدت و روحیه انقلابی آنها را تقویت و بر ادامه مسیر آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب مصمم‌تر می‌کند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: آذربایجان زادگاه بزرگانی همچون علامه طباطبایی، شهید مدنی و هزاران شهید گلگون‌گفتی است که در راه اعتلای اسلام و صیانت از آرمام‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب جانفشانی کردند و هر کسی که بخواهد از ظن خود در صفوف منسجم این مردم فهیم و ارادتمند به انقلاب و مقام معظم رهبری انشقاق ایجاد کند، نزد این ملت منفور خواهد شد و بدون شک پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگرچه در رژه پیروزی کشور آذربایجان در قره باغ اشعار و سخنانی از سوی اردوغان بر زبان جاری شد که سیادت و وحدت اراضی کشور ما را هدف گرفته بود و به تعبیر گوینده آن اشعار توسط ایرانیان جدا شده از وطن مادری سروده شده است، اما ۲۰۰ سال است که ایرانیان ساکن در ۱۷ ولایت قفقاز که توسط دولت شوروی از وطن مادری، بابا توپراقی و وطن تاریخی جدا شده اند اشعار حسرت می سرایند و با اشعار حسرت زندگی می کنند و چقدر شایسته است محققین تاریخ کشور عزیزمان ایران، اشعار حسرت را جمع آوری و به رئیس جمهور ترکیه نشان دهند تا بداند آنهایی که او را تشویق به ایراد چنین سخنانی کرده‌اند وی را بازیچه‌ قرار داده‌اند.

امام جمعه اراک گفت: اردوغان باید بداند که علاوه بر اشعار حسرت سروده شده، نامه های جانگداز و جانسوز ایرانیان جدا شده از وطن مادری در هر دوره‌ای ۲۰۰ ساله گذشته و بعد از عقد قرار داد گلستان در منطقه گلستان قره باغ به مراجع عظام و بزرگان ایران اسلامی نوشته و از ظلم و ستم و از تعدیات ناموسی اشغالگران ناله ها سر داده استمداد طلبیده‌اند.

دری نجف آبادی افزود: بدون شک تکرار سرود آراز آراز از سوی رجب طیب اردوغان یک توطئه هدفمند صهیونیستی بر علیه ملت ایران است که می‌تواند روابط ایران و باکو را نیز هدف گرفته باشد بنابراین مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به خصوص هموطنان عزیزمان در خطه آذربایجان باید نسبت به این توطئه‌های دشمنان قسم خورده خود و انقلاب شکوهمند اسلامی هوشیار باشند.

اینجانب از بیانات حکیمانه و راهبردی مقام معظم رهبری و نمایندگان معظم‌له در استان‌های مربوطه و ولایتی مشاور ایشان در به رسمیت شناختن حقوق کشور آذربایجان توسط ارمنستان و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ آذربایجان با ارمنستان تشکر می‌کنم.

ملت ایران با ملت‌های آذربایجان و ترکیه رابطه بسیار دیرینه و نزدیک دارند و بعد از این نیز مراودات این سه کشور ادامه خواهد داشت و رئیس جمهوری ترکیه برای تقویت ارتباطات و مناسبات این کشورها باید اشتباه تاریخی خود را جبران کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار