طرح سُهَیل؛ طرحی جامع برای پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبک زندگی

طرح سهیل،خدمتی ماندگار از قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه پاسداران در اصلاح سبک زندگی و اصلاح تغذیه به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمان می باشد.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۲۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛طرح سهیل؛خدمتی ماندگار از قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در زمینه آموزش وارتقای سلامت وسبک زندگی فعالان موثر(امامان روستا ومحله،معلمان،مسئولین اجرایی واعضای هسته های جهادی) است که با رویکرد ارزش آفرینی وفرهنگ سازی برای رفع محرومیت در حوزه سلامت وسبک زندگی جامعه فعالیت می کند.

 

کاهش مراجعات پزشکی و مصرف داروهای شیمیایی،نشاط زندگی با آرامش بدن وآسایش روح،حرکت در مسیر خودکفایی علمی وفناوری و احیای هویت دینی وملی در حوزه سلامت وسبک زندگی از آرمان های این طرح می باشد.

 

اقتدار علمی،آموزش آسان،گسترش سریع،نتیجه بخشی چشمگیر،کاهش هزینه،همراهی پایدار و پشتیبانی مستمر از ویژگی های طرح سهیل کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام است.

 

 

در طرح سهیل، اصلاح سبک زندگی و اصلاح تغذیه به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمان سرلوحه کار قرار دارد. در این طرح، گفتمان سازی و فرهنگ سازی سبک زندگی دینی و استفاده از تغذیه سالم و طبیعی به جای مواد غذایی کارخانه ای، صنعتی، تراریخته و دستکاری شده، نقش مهمی دارد.

 

الگوی این فرآیند تجربه شده، در مکتوبه‌ای به نامِ «سند محتوایی راهبردی سلامت در دولت اسلامی» تنظیم شده و طراحان آن امیدوارند که با اجرای این سند، سلامتِ پایدار، ارزان، بدون وابستگی و مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی که مقدمه‌ای برای احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، میسر گردد.

 

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سهیل به آدرس www.sohayl.ir  مراجعه نمایند.

ارسال نظرات