خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) اذعان کرد:

خوشرقصی اردوغان برای اربابان عبری، غربی و عربی/امیدواریم ترکیه اشتباه خود زا جبران نماید

حسینی گفت: دلایل رفتار اردوغان را باید در خودشیرینی او برای آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها دانست و نیز اقدامات پان ترکیسم و عثمانی گرایی هایی که اردوغان به دنبال آن است.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۳۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

سرهنگ کاظم حسینی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیرامون شعرخانی و توهین به تمامیت ارضی کشور توسط رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اظهار کرد: آقای اردوغان در مراسم رژه ارتش آذربایجان در باکو بیتی از شعری را خواندند که در ادامه و طی 19 بیت از فراق آذربایجان از دامن ایران می گوید.

خوشرقصی اردوغان برای اربابان عبری، غربی و عربی

 

وی ادامه داد: سرزمین آذربایجان و 17 منطقه دیگر در حالی از ایران جدا شدند که تنها مقصر را می توان بی کفایتی شاهان قاجار و معاهداتشان دانست، جدا شدن آذربایجان از ایران مانند جدا شدن دست از بدن است و اگر قرار باشد الحاقی هم صورت بگیرد، دست باید به بدن وصل شود.

حسینی تبیین کرد: دلایل این اقدام آقای اردوغان را باید در خودشیرینی او برای آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها دانست و نیز اقدامات پان ترکیسم و عثمانی گرایی هایی که اردوغان به دنبال آن است.

این مسئول بیان کرد: برخی ها اذعان می کنند که صحبت های رییس جمهور ترکیه یک گاف سیاسی بوده است، نباید چنین نگاه ساده انگارانه ای داشته باشیم، اتفاقا این رفتار با هدف صورت گرفته است و روابط ما با ترکیه وارد فاز جدیدی می شود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: ترکیه و صهیونیست ها در حال فعالیت هایی بودند که تحرکات و موضع گیری ایران اسلامی این فعالیت ها را تا حد زیادی خنثی کرد.

حسینی گفت: از طرفی اردوغان این شعر را در آستانه روز 21 آذر روزی که رویداد های جدایی طلبانه در آذربایجان رخ داد این شعر را می خواند که جای تامل دارد. آذربایجان شرقی و غربی، تبریز و زنجان نقاط حساس قومیتی ایران است و جمهوری آذربایجان نیز باید تلاش کند که در نقشه اردوغان نیفتد.

این مسئول یادآور شد: اردوغان و حذب توسعه ترکیه سیاست تک هویتی را را دنبال می کند در حالی که کردها، ارمنی ها و علوی ها جمعیت قابل توجهی از ترکه را تشکیل می دهند و از سوی دیگر نقاط ژئوپلتیک ترکیه در جنوب شرقی ترکیه توسط کردها اداره می شود، این کرد ها در واقع آریایی محسوب می شوند و اولین ضرر به خود ترکیه می رسد و خودشان آسیب پذیر تر از سایرین هستند، اردوغان اگر هوش سیاسی داشته باشد نباید این راه را ادامه دهد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در خاتمه گفت: وزیر امور خارجه ترکیه از ایران عذرخواهی کرد که این نشان میدهد ترک ها اشتباه خود را پذیرفته اند و امیدواریم ترکیه اشتباه خود زا جبران نماید.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار