خبرهای داغ:
رسول مظاهری

انجام برخورد قانونی با بنگاه‌های اقتصادی که هوای اصفهان را آلوده ‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این ستاد بر اساس اعلام نظر اداره کل حفاظت محیط زیست، با هر بنگاه اقتصادی که هوا را آلوده کند برخورد قانونی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۰۶۰۱۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، منصور شیشه‌فروش عصر دیروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: این ستاد بر اساس اعلام نظر اداره کل حفاظت محیط زیست، با هر بنگاه اقتصادی که هوا را آلوده کند برخورد قانونی می‌کند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که نفس‌های مردم به علت وارونگی هوا به شماره افتاده است، از همه ۳۵۵جایگاه سوخت در این استان خواسته‌ایم سوخت پاک به مردم عرضه کنند و اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان نیز پردرستی اجرای این تصمیم نظارت کند.

وی فعالیت صنایع بزرگ و متوسط  را در اطراف شهرهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه و اصفهان خاطرنشان کرد که در شرایط وارونگی هوا کوره‌های گچ و آجرپزی و صنایع آلاینده تعطیل می‌شوند.

شیشه‌فروش از نیروگاه و پالایشگاه اصفهان خواست دستورالعمل‌های محیط‌زیست را کامل رعایت کنند؛ شهرداری‌ها نیز در روزهای با آلودگی هوا از فعالیت طرح‌های عمرانی آلوده‌ساز جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرها خواست برخورد قانونی با صاحبان خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا را تشدید کنند.

وی از مردم نیز این درخواست را کرد که تاحد امکان از منازل خود خارج نشوند و بیش‌تر کارهای اداری خود را با استفاده از خدمات دولت الکترونیک انجام دهند.

شیشه‌فروش به مشکل چندین ساله شبکه فرسوده انتقال پساب شاهین‌شهر به تصفیه‌خانه این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: درخواستی با امضای استاندار اصفهان به رئیس سازمان مدیریت و برنامه برای تأمین بودجه ۱۲ میلیارد تومانی نوسازی این مسیر ۶ هزار و ۲۰۰متری در محدوده خیابان شهید طالقانی شاهین‌شهر تهیه و رونوشت این نامه هم برای پیگیری به دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی ارسال شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد نباید حریم بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان توسط برخی افراد یا انباشته شدن نخاله‌های ساختمانی به خطر بیفتد؛ در این صورت در صورت بارندگی‌های سیل‌آسای احتمالی شاهد تخریب گسترده اراضی کشاورزی، پل‌ها، تأسیسات شهری و جان شهروندان و روستائیان خواهیم بود.

در جلسه ستاد مدیریت شهرستان شاهین‌شهر و میمه، فرماندار و دادستان این شهرستان هشدار دادند، درصورتی‌ که پساب تصفیه‌شده به اراضی کشاورزی وارد شود، هرگونه خسارت محیط‌زیست، آلودگی و نشست زمین‌های کشاورزی در حوالی تصفیه‌خانه، متوجه  دارندگان امتیاز برداشت پساب این تصفیه‌خانه (پالایشگاه و نیروگاه اصفهان و شهرداری‌های شاهین‌شهر و منطقه 12 اصفهان) خواهد بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار