خبرهای داغ:
رییس سازمان اوقاف کشور:

بقاع متبرکه و موقوفات استان قزوین نقش موثری در مواکب اربعین دارند

حجت الاسلام مهدی خاموشی نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور: حضور استان قزوین در برپایی مواکب اربعین بسیار قابل تفدیر است.
کد خبر: ۹۳۰۶۷۶۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ویدئو کنفرانسی مدیران کل اوقاف و امورخیریه و روسای ستاد عتبات عالیات استان‌های کشور با رییس سازمان اوقاف و امورخیریه و عتبات عالیات کشور به منظور تشریح و اجرایی نمودن تفاهم نامه همکاری فی مابین دو سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این جلسه ضمن بیان خدمات مواکب استان قزوین اظهار کرد: حضور استان قزوین در مواکب اربعین پررنگ و قابل تقدیر است و بقاع متبرکه و همچنین موقوفات این استان حضور تاثیرگذاری در اربعین دارند.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف استان در خصوص دخیل بودن ادارات کل اوقاف استان‌ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های ستاد های عتبات استانی اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه در سطح کلان، خود دال بر این تصمیم دارد که ادارات کل با اجرایی نمودن تفاهم نامه هم در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشند هم شاهد همکاری‌های موثر فی مابین مطلوب در سطح استان‌ها باشیم.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار سازمان عتبات عالیات با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره کل در حوزه‌های مرتبط اظهار کرد: همانطور که در کشور، سازمان اوقاف و امورخیریه مسئول مجمع ستاد عتبات عالیات می باشد خواستار این هستیم که در استان ها نیز این مراوده اجرایی شود و در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی عتبات عالیات، ادارات اوقاف و امورخیریه استان‌ها هم دخیل باشند.

وی در ادامه با اشاره به موقوفات استان قزوین در کشور عراق عنوان کرد: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد و به عنوان مثال موقوفه‌ای در شارع الرسول در مجاورت حرم حضرت علی(ع) و کنار صحن حضرت زهرا(س) وجود دارد که سال‌هاست پیگیر وضعیت آن شده ایم اما همچنان بلاتکلیف باقی مانده است، لذا امیدواریم با مساعدت و همکاری ستاد عتبات، این بلاتکلیفی از بین برود.

در ادامه مهدی طاهرخانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: امیدواریم برابر تفاهم نامه کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ضمن بومی سازی آن، همکاری های لازم برای اجرایی نمودن تفاهم نامه در چارچوب تفاهم مندرج شده ایجاد شود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار