دبیر ستاد یادواره شهدا شهرستان یزد:

محرومیت‌زدایی نسبت به اقشار آسیب‌پذیر است مهمترین محور برگزاری یادواره شهدا است

محور برگزاری اولین یادواره سردار سلیمانی و یک هزار و ۶۵۰ شهید مرکز استان خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی نسبت به اقشار آسیب‌پذیر است.
کد خبر: ۹۳۰۷۲۳۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ عباس جوکار در نشست با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: این یادواره روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه جاری از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در فضای باز استادیوم شهید نصیری یزد به نحو مناسب برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این یادواره با رعایت نکات بهداشتی علاوه بر امور فرهنگی و هنری، یکی از مسوولان سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی می کند که مقدمه‌ای برای برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید سرفراز استان است.
فرمانده ناحیه مرکزی یزد خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مختلف به خصوص در فضای آموزشی، تامین مسکن محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، آموزشی و بهداشتی، ساختن مکان های مذهبی و مسجد در طرح شهید سلیمانی انجام می‌گیرد و در این زمینه خدمات‌رسانی،  حضور و همراهی گسترده مردم فراهم شده است .
به گفته جوکار، حدود ۱۵ هزار پرس غذای گرم، اهدا ۵۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند، اهدا ۱۱۰ سری جهیزیه در روز برگزاری یادواره، اهدا نزدیک به ۲ هزار بسته نوشت افزار  به دانش آموزان نیازمند، پنج هزار و ۸۰۰ بسته یک کیلو گرمی گوشت قرمز و هشت هزار و ۳۰۰ بسته ۳.۵ کیلوگرمی گوشت مرغ بین نیازمندان از اواخر مهرماه تا پایان هفته بسیج در قالب طرح سلیمانی توزیع شد.
وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، اولین موضوعی که در دستور کار قرار گرفت بحث وام‌های قرض‌الحسنه بود که در این زمینه صندوق‌های قرض الحسنه بسیج و محله ها راه‌اندازی شد و ۵۵۶ میلیون تومان وام با ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و سرمایه‌گذاری که انجام دادند، پرداخت شد.
جوکار ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی ۱۵ پروژه با ۱۲۰ میلیون تومان تحویل گروه‌های جهادی شد که در این پروژه‌ها تعمیر و بهسازی منازل نیازمندان انجام می‌شود  و برای  ایجاد فضاهای مذهبی و مساجد، ۲ پروژه در منطقه اسکان شهر یزد با همراهی و مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است و در این زمینه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار