خاطراتی از شهید مدافع حرم ؛

شهیدحجت الاسلام محمدعلی قلی زاده

در کسوت روحانیت هفته ای یک نوبت هم، بعد از ظهرها در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) در یکی از کفش داری ها با همان لباس روحانیت، به عنوان خادم خدمت می کرد.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۴۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ شفیعی هم رزم شهیدخاطره ای را از شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده  گفته که با هم مطالعه می کنیم...

اولین بار در سال 1383 با ایشان آشنا شدم. خصوصیات منحصر به فرد داشت، اگر ماموریتی به یکی از گردانها محول می شد حاج آقا قلی زاده بلافاصله لباس رزم می پوشید و با بچه ها اعزام می شد به عنوان روحانی گردان می رفت ولی در کار رزم سلاح به دوش در کنار بچه ها بود و این امر باعث شده بود همه به او علاقمند شوند . با پیگیری های زیادی که انجام دادیم ایشان را از لشکر 17 علی ابن ابیطالب به یگان امنیتی امام علی (علیه السلام) منقل کردیم و ایشان از همان لحظه به بعد برای این یگان منشا خیرات بود. در این فاصله توانست با اخلاق، روش و منش خود بچه های یگان را جذب کند و ایده نو، فکر نو و برنامه های نویی که داشت حتی گردان های بسیج را نیز به خودش جذب کرد و همه عاشق وی شده بودند . می توان گفت، ورود ایشان به یگان امنیتی قم سکوی پرتابی بود برای اوج گرفتن به سوی خدا .

در قضیه اعزام ایشان به سوریه ، کسی از این موضوع اطلاع نداشت . روز آخرکه قرار بود اعزام شود ، بچه های یگان را در حسینه یگان امنیتی جمع کرد، و از همه آن ها یکی یکی حلالیت طلبیدو معلوم بود که این سفر آخر ایشان است. چند روز مانده به اتمام ماموریت ایشان از سوریه، به تلفن همراه این حقیر زنگ زدند. وقتی گوشی را برداشتم، دیدم حاج آقا قلی زاده است و بعد از احوالپرسی و خوش و بش،گفتم : حاج آقا ما دست تنها، هستیم. اگر امکان دارد زودتر بیایید. در جواب فرمود : تا این بچه ها اینجا حضور دارند "من باید بمانم" و از ماندنم پیش بچه ها لذت می برم .

شهید قلی زاده در کسوت روحانیت که بود هفته ای یک نوبت هم، بعد از ظهرها در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) در یکی از کفش داری ها با همان لباس روحانیت، به عنوان خادم خدمت می کرد و علاوه بر خادمی سؤالات شرعی زوار را هم انجام می داد. می توان گفت یکی از توفیقاتی که منجر به شهادت ایشان شد، خدمت گذاری در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود و ضمن این که کارش زیاد بود خادمی خود را قطع نمی کرد و هفته ای یک بار خودش را بیمه آن حضرت می کرد .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار