نامگذاری سردرب مراکز دانشگاهی کردستان به نام «شهید حاج قاسم سلیمانی» + تصاویر

عصر امروز با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان و جمعی از مسؤولین دانشگاهی از نامگذاری سردرب دو مرکز دانشگاهی استان به نام حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۲۵۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بسیج اساتید استان کردستان با همکاری دانشگاه های پیام نور و فنی و حرفه ای استان اقدام به نامگذاری ساختمان های اداری و آموزشی این دو دانشگاه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی کردند.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در حاشیه این نامگذاری ها گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بسیار ارزشمند و برای جوانان درس و الگو است.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از کاریزماترین افراد سیاسی، نظامی و جهادی منطقه بود و در نوع خود یکی اعجوبه محسوب می شد.

سردار حسینی تاکید کرد: شهدا نیازی به نامگذاری ندارند و این گونه اقدامات برای الگوگیری جوانان در مسیر پیشرفت جامعه است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، اظهار داشت: حاج قاسم به واقع از ماهیت اسلام ناب محمدی(ص) در منطقه به نحو شایسته دفاع کرد و در دل مردم جای داشت.

سردار حسینی بر لزوم ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: دانشجویان باید تربیت شده مکتب شهدا باشند تا بتوانند مدیرانی توانمند و کارآمد برای نظام اسلامی باشند.

نامگذاری مراکز دانشگاهی به نام حاج قاسم برای الگوپذیری دانشجویان است

محمد لطیف شیردل رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزدانپناه سنندج نیز عنوان کرد: نامگذاری ساختمان آموزشی این دانشگاه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی افتخاری برای این دانشگاه است و موجب می شود دانشجویان هر روز به این سردرب نگاه کنند و از منش حاج قاسم الگو بگیرند و بدانند چه بزرگوارانی جان خود را فدای امنیت این آب و خاک کرده اند.

کشورهایی همچون عربستان و ترکیه در آرزوی داشتن فرمانده ای چون حاج قاسم هستند

یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور سنندج نیز عنوان کرد: شخصیت سردار سلیمانی در منطقه بی نظیر بود و کشورهایی همچون عربستان و ترکیه در آرزوی داشتن فرمانده ای چون او هستند.

وی افزود: نامگذاری سردرب دانشگاه پیام نور به نام حاج قاسم سلیمانی کمترین کاری است که برای این شهید انجام داده ایم.

جمع آوری 200 بسته معیشتی توسط بسیج اساتید کردستان

مهدی حاتمی مسئول بسیج اساتید استان کردستان در مراسم توزیع 200 بسته معیشتی که توسط بسیج اساتید استان جمع آوری شده بود، عنوان کرد: این اقدام خیرخواهانه با همکاری دانشگاه های استان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام شد.

منبع درآمد بسیاری از خانواده ها همان یارانه 45 هزار تومانی شده است


سردار حسینی فرمانده سپاه کردستان نیز در سخنانی ابراز داشت: خیلی از اقشار ضعیف جامعه در طول شرایط کرونایی معیشت آنها تحت تأثیر قرار گرفت و این کمک های مؤمنانه آلام بسیاری از خانواده های آسیب دیده را کاهش داد.

وی بیان کرد: بسیاری از خانواده ها تنها منبع درآمدشان همان یارانه 45 هزار تومانی شده است و زندگی بر آنها سخت می گذرد و هدف از این کمک های مومنانه اعلام همراهی مسؤولان با خانواده های بی بضاعت است که احساس نکنند فراموش شده اند.


فشارهای اقتصادی زندگی را بر مردم سخت کرده است


رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان نیز عنوان کرد: تورم شدید در کنار فشارهای معیشتی ناشی از کرونا اوضاع را بر مردم سخت و تنگ کرده استف اما قطعاً این سختی ها در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

وی از نامگذاری یکی از ساختمانهای دانشگاه کردستان به نام حاج قاسم سلیمانی در روزهای آینده خبر داد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات