رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

آلودگی هوا ۱۷۰ نفر اراکی را راهی مراکز درمانی کرد

دکتر پریا بهرامی گفت:به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس سنی توصیه می‌شود در روزهای آلوده از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۱۰۳۹۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛، دکتر پریا بهرامی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران گفت: شمار بیمارانی اعزام شده به مراکز درمانی اراک به خاطر آلودگی هوا در ۲ هفته اخیر در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد رشد داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۸۸ نفر از این بیماران علایم تنفسی داشتند و ۸۱ بیمار نیز با مشکلات قلبی مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و انباشت آلایندها از سوی  اورژانس کشور آماده‌باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیروهای این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس سنی توصیه می‌شود در روزهای آلوده از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد  از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت مواجه با موارد اورژانسی قلبی و تنفسی شامل تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون، مشکلات گوارشی نظیرخونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی و درد شکم، ضربه شدید به شکم، معضلات  زنان و زایمان چون سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: ۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پیگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار