خبرهای داغ:
رسول مظاهری

آزادی 731 زندانی با کمک خیرین اصفهانی از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت:731 زندانی با کمک خیرین اصفهان از ابتدای سال تاکنون آزاد شدند و 541 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از طریق ستاد دیه استان و بقیه از طریق خیرین آزاد شدند
کد خبر: ۹۳۱۰۸۰۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ محمود ضیایی فرد ظهر امروز در آیین آزادی 100 زندانی جرائم غیر عمد به نیابت از سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز شاهد یک حرکت بسیار خوب هستیم که 100 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد سطح استان به آغوش خانواده بر می گردند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: خوشبختانه در استان اصفهان مردم مومن، انسان دوست و خیرین در همه عرصه های سنگ تمام گذاشتند و برای زندانی ها از هیچ کمکی دریغ نکردند.

وی افزود: 731 زندانی با کمک خیرین اصفهان از ابتدای سال تاکنون آزاد شدند و 541 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از طریق ستاد دیه استان و مباقی از طریق خیرین آزاد شدند.

ضیایی فرد با توضیح اینکه 182 میلیارد تومان بدهی 541 نفر از این زندانیان بود، بیان کرد: 135 میلیارد تومان را شکات رضایت دادند که با گذشت از حق خود قدم بزرگی برای آزادی زندانیان برداشتند.

وی اضافه کرد: کمیسیون عفو، بستری مناسبی در سطح استان و کشور است و شاهد این بودیم که یک هزار و 96 نفر در سال جاری از عفو استفاده کردند.

مدیرکل زندان ها استان اصفهان افزود: به مددجویان سطح استان توصیه می کنیم به حفظ قرآن و شرکت در فعالیت های فرهنگی توجه و عنایت قرار کنند؛ که یکی از راه های رهایی از زندان و راه درست، مأنوس شدن با قرآن و اهل بیت (ع) است و وقت را مغتنم بشمارید و از این فرصت استفاده کنید.

وی با بیان اینکه در کمیسیون عفو، تأکید ویژه بر حفظ قرآن است، خاطر نشان کرد: به اهل بیت (ع) و قرآن پناه ببرید؛ هر کسی که به قرآن و اهل بیت تمسک پیدا کرد گمراه نمی شود و راه صحیح را پیدا می کند.

با آزادی این زندانیان 100 ها نفر از مشکلات رها شدند

در ادامه این مراسم محمدرضا حبیبی با بیان خدا قوت به سردار فدا و  حقوقدانان بسیجی به خاطر این همت خوبی که انجام دادند، گفت: در این آیین معنی و تفسیر آیه 60 سوره الأنفال که مدال افتخار پاسداران و بسیجیان هم است، به چشم می بینیم و آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» فرمان بسیجی خداوند است.

رئیس کل دادگستری استان استان اظهار کرد: هر کسی در هر اندازه و مقداری که می تواند برای اقتدار و سربلندی نظام ولایی و گسترش اسلام کمک کند؛ این آیین اینکه بزرگان انقلاب می گویند که بسیج یک فرهنگ و تفکر است را نمایش داد.

وی افزود: هر کجایی گره ای باشد افرادی که افتخار بودن در بسیج را دارند، آن گره را باز می کنند؛ امروز هم شاهد باز کردن گره ای به دست بسیجیان هستیم.

حبیبی با بیان اینکه امروز تنها 100 نفر آزاد نشدند بلکه 100 ها نفر از مشکلات رهایی شدند، به زندانی های آزاد شده توصیه کرد: اگر می خواهید از کسانی که کمک کردند تا شما آزاد شوید، شکرانه نعمت را به جای بیاوردید هر کدام از شما پیام آور پیشگیری از وقوع جرم باشید.

وی در پایان گفت: کاری کنیم در جامعه و تربیت فرزندان و به گونه ای وظیفه خود را انجام دهیم تا روز به روز شاهد کاهش زندانیان شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار