فرمانده سپاه ثارالله:

شهدای عملیات کربلای ۵ سد بلا و سنگر شدند تا عزت و شرف حفظ شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: شهدا در عملیات کربلای ۵ سد بلا و سنگر شدند تا عزت و شرف ما حفظ شود
کد خبر: ۹۳۱۱۵۰۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، صبح امروز به مناسبت سالگرد عملیات کربلای ۵ ،سردار معروفی به مزار سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی از شهدای این عملیات رفت و به این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

شهدای عملیات کربلای ۵ سد بلا و سنگر شدند تا عزت و شرف حفظ شود


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابتدا خاطره‌ای بیان کرد و گفت:سه چهار روز قبل از والفجر ۸ خودم دیدم که او هیچ عقبه مادی و توسل به دنیا نداشت؛ شهیدان حاج یونس زنگی آبادی و قاسم میرحسینی دشمن را حقیر می‌دیدند تا جبهه خودی را تقویت کنند.




سردار معروفی با بیان اینکه تنها کسی که همه بر فرماندهی او در لشکر ۴۱ ثارالله اتفاق نظر داشتند، حاج یونس بود، اما وقتی شهید شد کسی جرأت نمی‌کرد خبر شهادت او را به حاج قاسم بدهد؛ اظهار کرد: من «قولوا للناس حسنا» را از حاج یونس آموختم.





وی با اشاره به اینکه کار بزرگی که در کربلای ۵ رقم خورد، فلسفه جنگ را مشخص کرد، افزود: تنها قطعنامه ۵۹۸ بواسطه اقتدار رزمندگان ما اجرا شد؛ جنگ در کربلای ۵ جنگ تانک‌ها با هم نبود، جنگ تن و تانک در کانال ماهی بود، تن بچه‌های ما در برابر تانک دشمن؛ ۱۲ روز بچه‌های ثارالله جنگیدند و به تعبیری تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستاد.





فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تعبیر امام راحل از شب‌های عملیات کربلای ۵ را شب‌های قدر جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد: عصاره لشکر ۴۱ ثارالله در این عملیات شهید شدند؛ حاج یونس زنگی آبادی، زندی، عابدینی، مشایخی و... در عملیات کربلای ۵ جنگ سانتی متری بود نه متری! امروز آسایش و اقتدار و شرف و بزرگی و احساس امنیت ناموس ما بواسطه این‌ها حفظ شد، زیرا سد بلا و سنگر شدند تا عزت و شرف ما حفظ شود و حالا کسی اهمیت بدهد یا ندهد، اما این‌ها حقیقت است.









وی خطاب کردن شهید سلیمانی به عنوان یک سرلشکر را خطای استراتژیک دانست، زیرا این تنها یک بُعد کوچک از آن شخصیت بزرگ است و تصریح کرد: حاج قاسم حقیقت و خروجی انقلاب اسلامی است و امروز حتی کسانی که ممکن است نماز هم نخوانند و انقلاب را هم قبول نداشته باشند، اما حاج قاسم بر قلوب آنان حاکم است و هر کس تردید داشت عزت را خدا می‌دهد؛ در شهادت حاج قاسم باور کرد عزت را فقط خدا می‌دهد.





سردار معروفی شهدا را آرامش دهنده توصیف کرد و با اشاره به اینکه شهید حسین یوسف الهی جانشین اطلاعات لشکر بود، اما فرمانده اش آرزو می‌کند به او برسد{ و در کنار او دفن شود}.



وی با بیان اینکه در شب سالگرد شهادت شهید سلیمانی مردم در سرمای زیر ۹ درجه به گلزار شهدا آمده بودند و انگار همان ساعت خبر شهادت ایشان را داده بودند و اصلاً مسافت و سرما و گرما و جیب خالی معنا نداشت؛ افزود: در آن سرما مردم ضجه می‌زدند و وقتی خانواده شهید سلیمانی بر مزار ایشان آمدند همه صحنه‌های مقتل خوانی را در بچه‌های حاج قاسم دیدم.





فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مهر تأیید مقام معظم رهبری بر برنامه‌های اجرا شده در سالگرد شهید سلیمانی را مایه افتخار و مباهات دانست و گفت: این برنامه‌ها با همه دستورالعمل‌های سخت کرونایی برگزار و پایه کار برای سال آینده قرار گرفت.





وی در پایان با نقل خاطره ای؛ اهمیت «سعی برای عاقبت به خیری» را متذکر شد و گفت: حدود هفت، هشت سال پیش جانبازان قطع نخاع را محضر رهبری بردند و ایشان هر کدام را چندین بار بوسیدند و... یکی از جانبازان که ۳۲ سال قطع نخاع بود، به آقا عرض کرد «دعا کنید عاقبت به خیر شوم» آقا فرمود: «من دعا می‌کنم، شما سعی کنید.» لذا بدانیم عاقبت به خیری خیلی سخت است و کسی عاقبت به خیرتر از شهدا نیست.





گفتنی است؛ حاج یونس زنگی آبادی در سال ۱۳۴۰ در زنگی آباد به دنیا آمد و در ۲۵ دی ۱۳۶۵ به عنوان فرمانده تیپ امام حسین لشکر ۴۱ ثارالله در شلمچه آسمانی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار