خبرهای داغ:

طرح تولید انگور سالم در شهرستان شاهرود اجرا شد

شاهرود_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از اجرای موفق طرح تولید انگور سالم در شهرستان شاهرود در یک باغچه هکتاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۴۴۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
طرح تولید انگور سالم در شهرستان شاهرود اجرا شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر حجی از اجرای موفق طرح تولید انگور سالم در شهرستان شاهرود در یک باغچه هکتاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد (دارای حد مجاز آلاینده‌ها) با تأکید بر توان‌افزایی جوامع محلی اجرا شد.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان وجود پسماند‌های سموم و کودها، مواد هورمونی و مکمل‌های رشد و عدم سلامت محصولات کشاورزی است که این طرح با هدف رفع این دغدغه‌ها اجرایی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: در اجرای این طرح با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی محصول سالم انگور با کمترین تکیه‌بر استفاده از ترکیبات شیمیایی تولید شد و پس از انجام آنالیز‌های مربوط مورد تائید اداره کل استاندارد قرار گرفت.
حجی با بیان اینکه در نهایت برای این محصول، گواهی حد مجاز آلاینده‌ها صادر شد؛ خاطرنشان کرد: این طرح در سال زراعی آینده نیز برای سطوح دیگری از باغات در سطح شهرستان اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار