رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

طرح های مهمی برای حمایت از تولید در مجلس در دست بررسی است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح های مهمی برای حمایت از تولید در مجلس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۰۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عزت اله اکبری تالار پشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ستاد اقتصادی مقاومتی استان مرکزی با نتیجه گیری از سفر دو روزه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان مرکزی گفت: تشکیل جلسات تخصصی با حضور مقامات ذیربط و تصمیم گیر بروی پیگیری مشکلات صنایع و معادن استان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این مهمترین مصوبه سفر کمیسیون به استان مرکزی است.

وی افزود: قانون گذاری و نظارت وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی است که این سفر میدانی و بازدید در راستای رسالت نظارتی مجلس می باشد که با قوت ادامه خواهد داشت.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بروی رفع مشکلات مردم و همچنین صنایع چند برنامه مهم را در دستور کار دارد که برخی از آنها در کمیسیون صنایع و معادن دنبال می شود.

وی بیان کرد: ممنوعیت مجازات واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی یکی از کارهای مهم در دستور کار کمیسیون است که در طی نشستی که با ریاست قوه قضائیه داشتیم ایشان استقبال خوبی کردند و امیدواریم این طرح زودتر به مرحله تدوین و اجرایی دربیاید.

تالار پشتی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که تعطیلی کارخانجات مشکلی را حل نخواهد کرد لذا اگر چرخ کارخانه بچرخد قطعا برای تولید مفیدتر است تا اینکه کارخانه تعطیل شود.

وی گفت: طرح دوم عدم مجازات کارآفرینان، مدیران و صاحبان تولید است و در این طرح به دنبال این هستیم که مجازات ها رویکرد اشتغال آفرینی و حمایت از تولید داشته باشند و خوشبختانه این طرح نیز مورد استقبال ریاست قوه قضائیه قرار گرفته است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی اقتصاد دولت باید در حوزه ریسک پذیری میدان داری کند چراکه اگر دولت در حوزه به طور مثال بورس و خودرو اگر قدرت ریسک کردن داشته باشد قطعا تحول آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز الگو گیری از دفاع مقدس و مدیریتی که در این سال جنگ تحریمی انجام شد یک ضرورت است،گفت: این مدیریت باید در شرایط جنگ اقتصادی به کارگیری شود و مجلس تاجایی که بتواند در کنار دولت و به عنوان بازوی کمکی دولت است.

تالار پشتی افزود: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده ایم که اگر در داخل وحدت و انسجام داشته باشیم و به معنای واقعی هماهنگی اتفاق بیفتد هیچ تحریمی اثرگذار نیست.

وی تأکید کرد: دولت باید تصدی گری خود در بخش های اقتصادی و خصوصی را کنار بگذارد و تنها نگاه دولت باید حمایتی باشد و امروز نیازمند این هستیم نگاهمان به مشکلات به دور از احساسات، برخوردهای سیاسی و دور از منطق باشد و قطعا مشکلات به دور از هیاهو قابلیت حل شدن خواهند داشت.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه به نفع مردم تصمیم خواهد گرفت و هیچ دعوایی با کسی ندارد بلکه به طور کاملا کارشناسی و رویکرد علمی به دنبال تغییر به نفع مردم می باشیم و قطعا به حرف و توصیه کسی گوش نخواهیم داد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار