امام جمعه شهرکرد:

مسئولان به بیگانگان دل نبندند و قدر مردم را بدانند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، از مسئولان خواست با تکیه بر ظرفیت های درونی کشور به بیگانگان دل نبندند و قدر مردم را بدانند.
کد خبر: ۹۳۱۴۲۱۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد گفت: چهارم بهمن در سال 1357 روزی است که بختیار فرودگاه‌ها را بست تا جلوی ورود امام به کشور را بگیرد، یک خیال خام و فکر واهی و تحلیل غلط، همین تحلیل غلطی که خیلی‌ها داشتند همین خیال خام و فکر واهی که خیلی‌ها داشتند و به جایی هم نرسیدند. شاه این فکر باطل را داشت به جایی نرسید، نخست‌وزیرش داشت و نخست‌وزیرانش و دولتش داشتند و به جایی نرسیدند.

وی افزود: بختیار هم با همین فکر غلط که اگر امام نیاید انقلاب تمام می‌شود و مردم دست از یاری امام برمی‌دارند و آن‌ها می‌توانند باز چند روز دیگری بر این مردم حکومت ظالمانه و ستمگرانه داشته باشند فرودگاه را بست، خب دیدیم که فشار مردم، ایستادگی مردم و تحصن آن‌ها و مطالبه جدی و همه‌جانبه از همه  شهرها و روستاهای کشور برخواست و این فتنه را هم خنثی کرد و این توطئه را هم از بین برد و به دنبال آن انقلاب اسلامی به فضل پروردگار متعال شکل گرفت.

 انقلاب مال مردم است چرا ما به مردم تکیه نکنیم؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: 6 بهمن حادثه‌ای بود که در آمل صورت گرفت. گروهک‌ها به اشاره اربابانشان به هم پیوستن و در جنگل‌های آمل یک مجموعه متشکل را شکل دادند و به خیال خام و واهی خودشان نقشه‌ای کشیدند که مثلاً آمل را تصرف کنند و با تصرف شهر آمل ضربه‌ای بر نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند و اهداف شیطانی خودشان را دنبال کنند خب چی شد؟ این خیال واهی و تحلیل پوچ و غلط باز به وسیله مردم خنثی شد این مهم است.

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم آمل شهر خودشان را شهر هزار سنگر قراردادند و خود مردم ریختند کوچه و خیابان را سنگر کردند و در مقابل این‌ها ایستادگی کردند و شر این‌ها را از سر شهر کم کردند و اجازه ندادند نقشه شیطانی آن‌ها عمل بشود.

 مسئولان به مردم و توانمندی‌های انسانی و غیرانسانی درون تکیه کنید

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این‌که امروز مدام و مستمر گفته می‌شود به مردم تکیه کنید اتکاء به درون و توانمندی‌های انسانی و غیرانسانی درون داشته باشید این‌ها نمونه‌هایش هست، تکیه بر مردم این می‌شود که خود مردم می‌ریزند و از شهرشان دفاع می‌کنند و شهر هزار سنگر تشکیل می‌دهند و کوچه و خیابان را سنگر می‌کنند و دفاع می‌کنند اما اگر مردم نباشند شما با چهارتا نیروی نظامی می‌خواهید در مقابل این‌ها بایستید؟ نمی‌شود، کار باید به مردم سپرده بشود و مردم خود احساس تکلیف و مسئولیت بکنند، انقلاب مال مردم است چرا ما به مردم تکیه نکنیم، چرا مردم خودشان صاحب اختیار و صاحب امور نباشند؟

بصیرت یعنی شناخت اولیاء الهی،  راه و شاخص‌ها

  حجت الاسلام والمسلمین نکونام با یادآوری 8بهمن سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهداء، افزود: این‌که گفته می‌شود بصیرت یعنی شناخت از اولیاء الهی شناخت از راه و شناخت از شاخص‌ها و این‌ها نمونه‌اش هست، این ام‌البنین از آن‌هایی بود که در این جهت واقعاً بصیرت فوق‌العاده‌ای داشت و خوب شناخت پیدا کرده بود و چون خوب شناخت پیدا کرده بود وقتی وارد خانه علی شد هیچ ادعایی نداشت جز کنیزی و جز خدمتگزاری و تا آخر عمرش هم این‌چنین بود.

وی با اشاره به روز  تکریم مادران و همسران شهدا گفت: یک بخش عظیم از یاران مردمی انقلاب همسران شهدا هستند، مادران شهدا هستند، خواهران شهدا هستند، فرزندان شهدا هستند این‌ها هر کدام به نوبه خودشان یک بخش عظیم مردمی را در یاری انقلاب اسلامی و یاری نظام تا به امروز شکل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: گاهی آدم می‌بیند واقعاً فداکاری‌هایی را که من خانمی را سراغ دارم که همسرش شهید است خواهر چند شهید است و شهدای فراوان در خانواده‌شان هست اما با همان شرایط در کارهای خیر سهیم هستند و در مسجد سازی و عمران و آبادانی مشارکت می‌کنند و در خیرات و مبرات و خدمات اجتماعی هستند و اینجور این خانواده‌های شهدا دارند از انقلاب دفاع می‌کنند و اینجور یاریگر نظام اسلامی هستند

مسئولان به بیگانگان دل نبندند

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد جامعه، خاطرنشان کرد: به بعضی از این‌هایی که متأسفانه قدر این مردم را نمی‌دانند قدر مردمی که هزار سنگر در آمل ایجاد کردند، قدر مردمی که فتنه بختیار را خنثی کردند، قدر مردمی که در دفاع از شهدا و آرمان‌های شهدا محکم ایستادند قدر این مردم دانسته نمی‌شود و گاهی شرایطی به وجود می‌آورند، متأسفانه زیاد هم شرایط اقتصادی نامناسب  برای مردم به وجود می‌آورند، دل به بیگانه می‌بندند و نگاه به بیگانه دارند.

وی افزود: یک‌جوری بعضی‌ها الآن از آمریکا حرف می‌زنند که آدم واقعاً تعجب می‌کند، یک‌جوری از رفتن یک رئیس‌جمهور در آمریکا و آمدن یک رئیس‌جمهور دیگر حرف می‌زنند که گویا یک کودتایی در آمریکا شده است و همه چیز تمام شده است و گذشته‌های آمریکا تمام شده است و همه چیز دوباره از نو شروع شده و مطابق میل این آقایان شده است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: آن رئیس‌جمهور که رفت با این رئیس‌جمهوری که آمده است هر دو در یک فاز هستند هر دو یک راه را دارند دنبال می‌کنند هر دو دشمن سرسخت انقلاب اسلامی هستند هر دو تحریم کننده هستند هر دو سنگ‌انداز هستند هر دو هر چه می‌توانند علیه این انقلاب تلاش می‌کنند

دولت پاسخگوی سرمایه بربادرفته مردم در بورس باشد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: الآن مسائل اقتصادی و نابسامانی‌های بازار و گرانی‌ها این‌ها از یک‌طرف فشار بر زندگی مردم می‌آورد از آن‌طرف مسئله بازار سرمایه است خب مردم به توصیه شما آمدند این قدر تأکید کردید بیاید در بورس سرمایه‌گذاری کنید بورس یک بازار مطمئن برای این‌که شما سرمایه‌گذاری کنید است خب مردم گوش کردند آمدند اما الآن سرمایه مردم چه شد؟ سوخت شد سرمایه‌ها خرد مردم و چقدر مردم از این جهت با مشکل مواجه هستند و یک اضطرابی جامعه را به خاطر بد عمل کردن این‌ها گرفته است، به این‌ها برسید، این مردمی که این قدر صادقانه دارند خدمت می‌کنند دارند کمک می‌کنند و یاری می‌کنند نباید این‌ها مورد بی‌مهری قرار بگیرند و نگاه به بیرون باشد.

وی افزود: کشور الحمدلله قوی است و توانمند است و مردم الحمدلله در میدان هستند دل ببندیم به این مردم و در فکر رفع مشکلات این مردم باشند مخصوصاً این قسمت آخری که عرض کردم همه هم مجلس هم قوه قضائیه و هم دولت که به‌شدّت تو میدان بیایند و کمک مجلس و دستگاه قضائیه را بپذیرند و کمک کنند تا این مشکل حل بشود و این سرمایه بربادرفته مردم حداقل تا حدودی احیا بشود.

ارسال نظرات