معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک

عطاری ها فقط مجاز به فروش مواد گیاهی خشک هستند

دکتر عباس علیمرادیان گفت:با بازرسی‌های متعدد صورت گرفته مواد ضدعفونی کننده ای که به جای الکل(اتانول)، متانول داشتند شناسایی شده و فروشندگان خاطی مورد اخطار و پیگرد قانونی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۹۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عطاری ها در فروش و توزیع گیاهان دارویی هیچ‌گونه مجوزی ندارند.

وی اظهار داشت: با شیوع کرونا کار این معاونت دو چندان شد چراکه از طرفی جان و سلامتی مردم که برای ما اهمیت دارد از سوی کرونا در خطر بود و هم باید برای در امان ماندن جان مردم، مواد بهداشتی در اسرع وقت تهیه و در بازار توزیع می شد.

وی تاکید کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مشکل داشته و کمبود آن در بازار احساس می شد اما، با تلاش همکاران این اقلام با تعداد و قیمت مناسب در داروخانه ها و فروشگاه های معتبر توزیع شد.

وی تصریح کرد: با نظارت هایی که صورت گرفت مراکز متخلف شناسایی و پلمپ شدند و با بازرسی‌های متعدد صورت گرفته مواد ضدعفونی کننده ای که به جای الکل(اتانول)، متانول داشتند شناسایی شده و فروشندگان خاطی مورد اخطار و پیگرد قانونی قرار گرفتند.

دکتر علیمرادیان به مردم توصیه کرد: ماسک و مواد ضدعفونی کننده  خود را تنها از داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای معتبر و تجهیزات پزشکی تهیه نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین با تاکید بر اینکه تامین داروهای بیماران خاص برای دانشگاه علوم پزشکی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت درمان امور ساماندهی داروهای بیماران خاص از جمله بیماران پیوندی، ام اس، تالاسمی هموفیلی و سرطان نیز انجام می شود.

دکتر علیمرادیان افزود: همچنین با توجه به اهمیت موضوع تقسیم دارو در مراکز درمانی، داروخانه ها و بیمارستان ها، مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 190 تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.

وی یادآور شد: نظارت بر پرونده های قضایی و فرآورده‌های دارویی تا قبل از سال ۸۸ متولی خاصی نداشت، اما از سال ۸۸ به همت دکتر دیناروند حوزه ای تحت عنوان معاونت غذا و دارو در کل استان‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شد که وظیفه این معاونت که یکی از معاونت های دانشگاه های علوم پزشکی است، نظارت بر کارخانجات مواد غذایی و داروسازی می باشد.

وی تاکید کرد: این معاونت واحدهای مختلفی چون اداره نظارت بر دارو و مواد را تحت کنترل دارد و به داروهای مخدر موجود در بیمارستان‌ها نظارت می‌کند، اداره نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و غذایی، نوشیدنی آرایشی و بهداشتی بر کیفیت مواد آرایشی و بهداشتی که توسط تولیدکنندگان استان تولید می شوند، نظارت کرده و اداره تجهیزات پزشکی و همچنین آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی  با هدف نظارت بر کیفیت آرد و شیر و شمارش میکروبی فرآورده های لبنی و مواد نگهدارنده ها، فعالیت دارند.

دکتر علیمرادیان در پایان افزود: حدوداً ۵۰ کارخانه مرتبط و ۲۰ شرکت تولید کننده دارو در استان و  حدود ۴۵۰ کارخانه و کارگاه فرآورده های غذایی خوراکی، آرایشی و بهداشتی در استان مرکزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات