استاندار آذربایجان شرقی:

ارتقای جایگاه زنان در جامعه از دستاورد‌های انقلاب

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی را ارتقای جایگاه زنان در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۷۳۷۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین گرامیداشت روز زن در جمع بانوان شاغل در استانداری با بیان اینکه ارتقای جایگاه واقعی زن مهمترین تحول و دستاورد انقلاب اسلامی برای بانوان است، گفت: با وجود همه تلاش‌ها جایگاه فعلی زنان در حوزه مسائل کلان مدیریتی و اجتماعی مطلوب نیست و باید بیشتر از گذشته در این زمینه تلاش کرد.

وی نقش بانوان را در جامعه نقشی اساسی و راهبردی خواند و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند که بدون شک در آینده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی جامعه موثر خواهند بود.

پورمحمدی  با بیان اینکه فعالیت و حضور زنان در برخی مناصب مدیریتی، بهتر و موثرتر از حضور مردان است، گفت: برخی تناقض‌های موجود میان مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی بانوان در بستر زمان حل خواهد شد.

وی همچنین با تشکر از مدیریت خوب کرونا در کشور و استان آذربایجان شرقی گفت: همراهی بسیار خوب مردم در در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اصلی‌ترین عامل کاهش آمار تلفات کرونا است و امیدواریم که در روز‌های آتی هم این روند ادامه داشته باشد تا شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم.

صادق زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد.

ارسال نظرات