خبرهای داغ:

عصر شعر «مرد میدان» در شبستر برگزار شد

تبریز- به مناسبت ایام دهه فجر عصر شعری با عنوان «مرد میدان» با حضور شعرای شبستر در مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۹۸۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جانشین فرمانده سپاه شبستر در این عصر شعر زبان شعر را یکی از بی بدیل ترین ابزارهای انتقال مفاهیم عمیق و والا برای بیان اهداف الهی دهه فجر و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد.

علی اکبر قیدری گفت: شاعران توانمند می توانند باالهام از سیره و سجایای شهدای انقلاب اسلامی مفاهیم و محتوی عمیق معرفتی و اسلامی را با زبان گویای شعر و ادب به نسل جوان و نوجوان انتقال دهند.

وی ادامه داد: شهدا با تاسی از مفاهیم بی بدیل و محتوی ناب اسلامی ره صدساله را یک شبه پیمودند و این همان به برکت مفاهیم معجزه آسای اصیل اسلامی است.

وی مکتب حاج قاسم را، مکتب اسلام، ولایت، مقاومت و عینیت بخشیدن به مکتب امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: با شهادت حاج قاسم مکتب ایشان جاودانه شد و شهادت او حرکت جبهه انقلاب  اسلامی سرعت بیشتری بخشید و دشمنانش برای همیشه متزلزل‌تر شدند.

 قیدری در ادامه به صفات بارز و سجایای اخلاقی و معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی  اشاره  و بیان کرد: شاعران  با بهره گیری ازاین کلید واژه های عمیق و اصیل صفات و ویژگی های بارز این شهید والام مقام را به زبان هنر شعر و ادب درجامعه انتقال دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار