استفاده از تجربیات گذشته پلی مستحکم برای ساخت آینده ای درخشان است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ما باید از مشکلات گذشته به عنوان تجربه استفاده کنیم و با استفاده از ظرفیت جوان و نخبه برای ارتقای این انقلاب پای کار بیایم و آینده ساز کشوری قدرتمند باشیم.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۳۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج دانشجویی برگزار شد اظهار داشت: انقلاب ما در 41 سال گذشته و در آغاز، حوادث زیادی را تجربه کرده است و مسوولین و مردم کاملا آب دیده و دارای تجربه با کوله باری از همه خوبی ها برای پیشرفت کشور برخوردار هستند.

وی گفت: انقلاب اسلامی مایه خیر و برکات زیادی برای کشور و ملت شریف ایران بوده و در مسیر پیشرفت خود در حال حرکت است و قطار این انقلاب هیچ گاه و در هیچ مقصدی جز در راه تعالی نایستاده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: پویایی انقلاب زایش و رویش هر روزه انقلاب نشانه ای از نشاط و سر زنده بودن و در حرکت الهی امامین انقلاب بوده است.

وی افزود: کشور ما با وجود این انقلاب دچار یک دگرگونی بسیار خوبی در سطح جهان شد و با تغییر دادن، پیشرفت و نوآوری، خلاقیت و استفاده از ظرفیت های که در حاشیه بودند توانست یکی از برترین قدرت های جهان به شمار بیاید.

وی عنوان داشت: نسل اول این انقلاب عموما جوانانی بودند که تجربه کافی برای مدیریت و مملکت داری را نداشتند اما با تکیه بر یک قدرت ایمانی که از آن برخوردار بودند توانستند فکر جهادی در این کشور را نهادینه کنند.

سردار حسینی با اشاره به پیشرفت ها و دستاورد های کشور چه قبل و چه بعد از انقلاب افزود: حضور زنان در عرصه های مختلف قبل از انقلاب بخصوص در هیآت علمی دانشگاه ها حدود 14 درصد بود که بعد از آن این حضور به 24 درصد افزایش پیدا کرد و زنان شاغل با مدرک عالیه قبل از انقلاب 5 درصد بود که امروزه به 49 درصد رشد ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان در قبل از انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت: تعداد دانشجویان ما از 154 هزار به 4 میلیون دانشجو ارتقا پیدا کرده است که همگی دستاورد این انقلاب و رشد و تعالی آن بوده است .

فرمانده سپاه بیت المقدس در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی حرفهای زیادی در حوزه های دریایی، فضای و علمی برای گفتن دارد .

وی تصریح کرد: انقلاب ما در کنار تمام پیشرفت های قابل ملاحظه ای که داشته است به دلیل عدم مدیریت مناسب فرصت های زیادی را نیز از دست داده است و باید این امر توسط نخبگان و جوانان این انقلاب مدیریت و رفع شود.

سردار حسینی افزود: سه کلمه محوری انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) به معنای واقعی در کشور ما پیاده سازی شد که در مقابل آن موانع و چالش های زیادی را داشتیم که با در کنار هم بودن از آن عبور کردیم .

فرمانده سپاه بیت المقدس افزود: ما باید از مشکلات گذشته به عنوان تجربه استفاده کنیم و با استفاده از ظرفیت جوان و نخبه برای ارتقای این انقلاب پای کار بیایم.

سردار حسینی در ادامه با درخواست از مسوولین عنوان داشت: باید به توانمندی های نظام پرداخت و فرصت های نظام را بشناسند و از آن به شکل صحیح در تربیت جوانان انقلابی استفاده کنند.

وی گفت: با تغییر نظام درکشور و پیروزی انقلاب اسلامی 45 هزار مستشار از این خاک بیرون رفتند و با وجود جوانان انقلابی جای برای وابسته بودن این انقلاب به کشورهای غربی نماند که همه این دستاوردها به خاطر وجود جوانان تربیت شده انقلابی بود.

سردار حسینی گفت: ما باید جوانانی هم طراز جوانان اوایل انقلاب تربیت کنیم و از آنها به عنوان سرمایه های این انقلاب مواظبت و در سایه فکر جهادی و انقلابی امور مملکت داری را برای پیشرفت این انقلاب به آنان بدهیم.

وی افزود: یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های پیروزی انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیت مردم بوده است و هرگاه مردم در جایی حضور داشته‌اند آنجا محل پیروزی و پیشرفت انقلاب بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امام خداباور، مردم‌باور، خودباور، ظرفیت‌باور و جوان‌باور بود و ما نیز باید به جوانان میدان دهیم و آنان را به صحنه بیاوریم و به آنها مسوولیت دهیم و از آنان کار بخواهیم زیرا که انقلاب اسلامی ادامه استمرار بعثت نبی مکرم اسلام است و تا قیامت باید ادامه داشته باشد.

در ادامه این مراسم احمدی مسوول بسیج دانشجویی عنوان داشت: هدفمندی اساسی انقلاب اسلامی در راستای تحقق بخشیدن به تمدن نوین اسلامی تفاوت شایان ذکر این انقلاب با هر حکومت دیگری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک کل به هم پیوسته است و حفاظت از آن رسالت تمامی جوانان انقلابی است.

احمدی گفت: یکی از وظایفی که در مقاطع گوناگون انقلاب برای دانشجویان مفروض است، ایفای نقش گسترده در عرصه‌های داخلی و خارجی با تعریف چشم‌اندازی بلندمدت است.

مسوول بسیج دانشجویی افزود:برنامه‌ریزی برای پاسداری و دفاع از ارزش‌های کشور در میان جوانان به خصوص دانشجویان، از این منظر امری ضروری است که توطئه‌های گوناگونی برای سنگ‌اندازی در مسیر تعالی و رشد کشور از سوی دشمنان نشان‌دار انقلاب طراحی شده و بهترین خط‌شکنان این جبهه، دانشجویان متعهد و خوش‌فکری هستند که با بصیرت انقلابی خود، راه مقابله با تهدیدات را به‌خوبی می‌شناسند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار