خبرهای داغ:
حاجی میرزایی:

مدرسه فقط یک ساختمان نیست بلکه همه دنیاست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه فقط یک ساختمان نیست، گفت : مدرسه غنی ترین، پربارترین و عمیق ترین دوره زندگی ما را تغذیه می کند.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۱۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح مدرسه مادر که با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: همه خدمات در خدمت و برای انسان و تسهیل کننده زندگی انسان است، مدرسه، پرورش و رشد دهنده خود انسان است.

وی ادامه داد: مدرسه از ارکان تعلیم و تربیت است. مدرسه، جایگاه شکل گیری انضباط و شکل گیری تربیت اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، علمی و فناوری است؛ مدرسه جایی است که ما را با جامعه پیوند می‌دهد و توانمندی‌های ملی ما را افزایش می‌دهد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه جایی است که بهترین و ناب‌ترین لحظات زندگی مان را در آن می‌گذرانیم، گفت: در زندگی انسان‌ها هرچقدر که به سنین کودکی نزدیک می‌شود، دوره‌های پرثمرتری است و متخصصین تعلیم و تربیت نیز می‌گویند هرچقدر به کودکی نزدیک می‌شویم، تاثیرات عمیق تر، پایدارتر و گسترده‌تر است.

وی اضافه کرد: مدرسه آنجایی است که در بهترین شرایط و ساعات زندگی، بچه‌ها در آن حضوز دارند یعنی اگر همین دوره کودکی را بهترین و ناب‌ترین دوره زندگی بدانیم و در این دوره از صبح تا بعدازظهر را گل سرسبد این زمان بدانیم، در خدمت مدرسه است. مدرسه غنی ترین، پربارترین و عمیق‌ترین دوره زندگی ما را تغذیه می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش افزود: در مدرسه پیوند با همسالان شکل می‌گیرد. روابط اجتماعی قدرت می‌گیرد و بلوغ اجتماعی حاصل می‌شود و سلامت روانی شکل می‌گیرد. همچنین صیانت از روح و روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میسر می‌شود؛ در مدرسه یاد می‌گیریم که با هم کار کنیم و دوست داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدرسه دریچه‌های بزرگی را به روی ما باز می‌کند و هسته اولیه تبادلات اجتماعی در مدرسه شکل می‌گیرد. بسیاری از دوستی‌های مدرسه، دوستی‌های پایداری در زندگی است. مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت است. در مدرسه تصویر ما از خودمان کامل می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شکل گیری شخصیت و فهم از هویت در مدرسه میسر می‌شود، گفت: مدرسه، رشد و تکامل ذهنی و روحی ما را می‌سازد؛ مدرسه زیربنای تمام بنیاد‌های اجتماعی است. مدرسه شکل دهنده باور‌ها و ارزشهاست و آرزو‌ها را شکل می‌دهد. همچنین اطلاعات می‌آموزد.

وی تصریح کرد: مدرسه تنها یک ساختمان و یک فضای فیزیکی نیست. مدرسه تمام دنیای ماست و خوشا به سعادت کسانی که مدرسه می‌سازند و با مدرسه، آینده و انسان می‌سازند. با مدرسه چهره یک منطقه را تغییر می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار بالای مشارکت خیرین هرمزگانی، گفت: خوشحالیم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که یک چنین آدم‌هایی زندگی می‌کنند و در فضایی تنفس می‌کنیم که یک چنین آدم‌هایی تنفس می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار