خبرهای داغ:

بیانیه مجمع فاطمی در محکومیت اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در همدان

همدان-مجمع فاطمی سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در محکومیت اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در همدان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۳۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

بیانیه مجمع فاطمی در محکومیت اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، مجمع فاطمی سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در محکومیت اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در همدان بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ودَّتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ اْلکِتابِ لَوْ یُضِلُّونَکُمْ وَ ما یُضِلُّونَ إلَّا أنفُسَھُمْ و ما یَشْعُروُنَ»

«گروهی از اهل کتاب دوست دارند که شما را گمراه کنند، ولی جز خودشان را گمراه نمی‌کنند و (این را) نمی‌فهمند.»  سوره مبارکه آل عمران؛ آیه شریفه ۶۹

«لبّ کلام و جان کلام در این سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غرب به کودک بیاموزد.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

آموزش و پرورش کشور، پیشران جامعه و کار مایه پیشرفت و توسعه، دانش‌آموزانی هستند که صحت و اتقان تربیت آنان، سبب اعتلای علمی_عقیدتی ایران عزتمند است.

دیاری کهن و بهره‌مند از تاریخ و فرهنگ غنی که به اسلام نبوی و ایمان علوی مزین گشته و به جان نثاری هزاران لاله گمگشته پاسداری شده است. نظام آموزش این کشور، نیازمند الگوهای بومی و متناسب با فرهنگ‌های دینی و ملی خود است نه الگوهای خارجی که کفایت لازم را نداشته و حتی موجب تخریب باور های جوانان این کشور شود.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که متکی به پشتوانه‌های محکم معارف اسلامی و مبانی تمدن اسلامی است، اسناد بالادستی و معتمد و متعددی وجود دارد که با ابتنا به این اسناد می‌توان برنامه‌های متقن و منسجمی را در حوزه‌ها و ساحت‌های فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه نمود.

با مطرح شدن سند ۲۰۳۰ که با مبانی فرهنگی و مذهبی و سیاست‌های کلی نظام تغایر داشت و مخالفت صریح و چندین باره مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دلسوزان نظام مقدس را در پی داشت، امید می‌رفت پرونده اجرای این طرح برای همیشه بسته شده باشد که متاسفانه با ارائه آن به عنوان اسناد پشتیبان باز هم امید مخالفین نظام را شعله‌ور نمود.

تاریخ گواه آن است که وضع غالب قوانین و الگوهای جهانی از سوی سازمان‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، عمده به هدف حفظ منافع قدرت های بزرگ و تحقیر و اغفال دولت های دیگر است جهانیان دانسته‌اند اعمال فشارهای گوناگون بر جمهوری اسلامی، به سبب پیشرفت کشوری است که عرصه یکه تازی قدرت‌های جهان را به خطر می‌اندازد.

در پایان مجمع فاطمی استان همدان به نمایندگی از دانش‌آموزان سراسر استان و همچنین دانش‌آموزان سراسر کشور، به طرح و اجرای سند ۲۰۳۰ و موضوعاتی از این دست در فضای آموزش و پرورش که با هدف تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان و به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تربیت سرباز برای فرهنگ غرب انجام می‌پذیرد هشدار داده و انزجار و مخالفت خود را اعلام می‌داریم.

والسّلام علیکُم وَ رَحْمَةُ الله و برکاتُه

انتهای پیام/

ارسال نظرات