حمایت حقوقی ستاد امر به معروف آذربایجان شرقی از خبرنگار تبریزی

تبریز- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به شکایت منطقه آزاد ارس از خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی، گزارش خبرنگار را مصداق نهی از منکر دانست و بر حمایت حقوقی از او تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۱۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسن نستوهی، در گفت‌وگویی در واکنش به شکایت منطقه آزاد ارس از خانم اعظم قربانی، خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: دیشب بعد از اطلاع از موضوع، پیگیری های لازم از صدا و سیما و خبرنگار مذکور را انجام دادیم.  

وی با اشاره به پیگیری های اداره حقوقی صدا و سیما، افزود: صدا و سیما وظیفه خود را دارد و ما وظیفه خودمان را در حمایت از این خبرنگار انجام می دهیم.  

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: روال کار ما این است که بعد از احراز مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در کمیته تخصصی، حمایت های لازم قضایی و حقوقی از آمر به معروف و ناهی از منکر انجام می شود.  

وی با بیان اینکه گزارش خبری خانم قربانی مصداق نهی از منکر است، افزود: در ماده ۸ قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر صریحا آورده شده که کسی حق ممانعت از این فریضه را ندارد.  

حجت الاسلام نستوهی گفت: در ماده ۹ همین قانون نیز ممانعت از امر به معروف و نهی از منکر جرم تلقی شده و محکومیت هایی از قبیل انفصال از خدمات دولتی، کسر مزایا، تغییر موقعیت شغلی و... به همراه دارد.  

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با گلایه از برخورد برخی مدیران دستگاه های اجرایی با آمران به معروف و ناهیان از منکر، افزود: بعضاً شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم که باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند که قانونگذار این امر را جرم تلقی کرده است.  

ارسال نظرات