خبرهای داغ:
زندگی‌نامه شهید «اصغر پور حسین»؛

از قالیبافی تا شهادت در لباس مقدس سربازی

تبریز- شهید «اصغر پور حسین» در سال 1340 در روستای چراغلو از توابع شهرستان اهر در یک خانواده مذهبی چشم برجهان گشود. دوران کودکی او در جمع صمیمی خانواده و میان فضای زیبا و عطر آگین روستا گذشت.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۶۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهید «اصغر پور حسین» در سال 1340 در روستای چراغلو از توابع شهرستان اهر در یک خانواده مذهبی چشم برجهان گشود. دوران کودکی او در جمع صمیمی خانواده و میان فضای زیبا و عطر آگین روستا گذشت.

کوه‌ها، دشت ها، رود‌های جاری، درختان و پرندگان به عنوان آیات الهی حدیث توحید را در گوش مروت به زمزمه نشسته و روح پاکش را از ایمان و ایثار آکنده ساختند. وی ایام کودکی را در میان صفای مردمان صمیمی روستا سپری کرده و در شش سالگی همراه خانواده اش عازم تبریز شد.

وی گوهر وجود خویش را با عشق به خدا و ائمه اطهار(ع) زرین ساخت. او درد آشنا بود و مأنوس فقر و از همان دوران کودکی همزمان با تحصیل پای دار قالی نشست تا در امر معیشت یار و یاور خانواده باشد. روز ها کار می‌کرد و شب‌ها به تحصیل می پرداخت.

این شهید والامقام با موفقیت توانست در سال 1361 در دبیرستان شبانه امیرخیزی دیپلم رشته ریاضی فیزیک کسب کند. وی در طول تحصیلش یکی از ممتازترین شاگردان مدرسه به حساب می آمد.

پس از اخذ دیپلم و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از گذشت 14 ماه از خدمت سربازی‌اش در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه 1363 در خلیج فارس بر اثر اصابت موشک دشمن بعثی به شهادت رسید که تا کنون نیز مفقود الاثر بوده و پیکر پاکش پیدا نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار