برخورد جدی دستگاه قضا با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد جدی شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۰۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و صیانت از حقوق عامه استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از اقدامات و تلاش‌های اعضای این دو شورا در طول سال گفت::سال ۱۳۹۹ رو به پایان است بنابراین ارزیابی اعضاء شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال در طول سال از اقدامات، نقاط ضعف و قوت در حوزه خدمتی و برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۰ مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.
 
برخورد جدی دستگاه قضا با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

وی با بیان اینکه در آستانه چهارشنبه آخر سال قرار داریم و بنا به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونای استان و تأکیدات هیچ تجمعی در سطح استان در اماکن نخواهیم داشت گفت:: کسانی که بخواهند چهار شنبه آخر سال بر خلاف توصیه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با انجام تجمعات برای شهروندان مزاحمت و ناامنی ایجاد کنند نیروی انتظامی نسبت به دستگیری هنجار شکنان و تحویل مقامات قضائی اقدام کنند و خودرو‌هایی که در این راستا توقیف شوند تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل خواهند شد بنابر این از همه دستگاه‌ها انتظار همراهی و همکاری در این زمینه داریم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی بایستی نظارت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت‌های غیر مجاز منابع آبی زیر زمینی، تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها و تغییر کاربری در اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب بعمل آورند که برای این امر انعقاد تفاهم نامه بین یگان‌های مستقر در سازمان‌های متولی برای نظارت و بازرسی مستمر و منظم در ایام نوروز انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه خطاب به دادستان مرکز استان مبنی بر اعلام و دستور به همکاران قضائی و دادستان‌های همه حوزه‌های قضائی به عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار در زندان وشناسایی سارقین سابقه دار که موجب بی نظمی، اخلال در امنیت و نظم عمومی مردم می‌شوند راخواستار شد.

وی همچنین از اعطای مرخص به تعداد قابل توجهی از مددجویان جرایم مالی غیر عمد مشمول اعطای مرخصی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: باید از ظرفیت‌های قانونی و با توجه به شرایط کرونایی استفاده کرد، چرا که این افراد خطری برای جامعه ندارند و می‌توانند در آغاز سال نو و تعطیلات کنار خانواده هایشان باشند. رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی با اشاره به اینکه اعضاء این شورا اگر نسبت به مصوبات و صحبت‌های بیان شده در جلسات نظر و پاسخی دارند همان جلسه مطرح کنند اگر این کار را نکردند معنایش این است که مصوبات با تصمیم اکثریت و قاطع اعضا تصویب شده و هیچ عذر و بهانه‌ای در عدم انجام مصوبات از سوی اعضای شورا پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: موضوع کشیک ادارات برای انجام مأموریت محوله در حوزه مربوطه در ایام تعطیلات نوروز مورد اهتمام و دستور کار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد و تعطیلات برای این دستگاه‌ها معنا ندارد الزام دستگاه‌های متولی برای تأمین کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم در پایان سال و تعطیلات نورو.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأمین کالا‌ها و مایحتاج اساسی مردم در پایان سال و تعطیلات عید اشاره و تأکید کرد: دستگاه‌های متولی نسبت به تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم اقدام و نظارت‌های لازم بر عرضه کالا و قیمت‌ها نمایند.

عالیترین مقام قضائی استان با توصیه به دستگاه‌های نظارتی مبنی بر اینکه نباید جرأت از مدیران شجاع گرفته شود خاطر نشان کرد:امروز ما نیازمند مدیران شجاع و جهادی هستیم، اما تخلف از هیچ دستگاه و افرادپذیرفتنی نیست و اعمال نظارت نباید به تضعیف چنین مدیران بیانجامد.

صادقی نیارکی بر پرهیز از اختلاف بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها تأکید کرد و گفت:در بروز این اختلافات مردم متضرر می‌شوند بنابراین رفع موانع و ایرادات در ارائه خدمات به مردم در سطح شهر بایستی مورد اهتمام و توجه مسئولان قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار