امام جمعه ابهر در گفت وگو با "بسیج":

عظمت شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) در اطاعت از امام است

زنجان- امام جمعه شهرستان ابهر گفت:بزرگی و عظمت شخصیت حضرت عباس (ع) در اطاعت محض از امام زمانش نهفته است.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۳۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان، با بیان اینکه پاسدار نمود واقعی رشادت، استقامت و شجاعت است اظهار داشت: روز پاسدار نمایانگر همین از خود گذشتگی‌ها است که در تاریخ کشور روزی به این نام مزین شده است.
عظمت شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) در اطاعت از امام است

وی با بیان اینکه زمانی که ما به حادثه کربلا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همه درس‌ها و پیام‌ها در تمام ابعاد در کربلا وجود دارد و هر کدام از یاران امام حسین (ع) به تنهایی درس‌هایی را به بشریت ارائه داشتند، افزود: در میان این‌ها قمر بنی هاشم بیشترین درس را ارائه دادند چراکه اخلاق حضرت عباس (ع) قرآنی بود و ایشان نمونه اخلاق و ادب بود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه ایثار اول حضرت عباس (ع) قطع دو دستان ایشان از پیکر مبارک بود، گفت: هر دو فرزند ایشان در نبرد حضور داشتند و هر دو به شهادت رسیدند، اما حضرت عباس به خاطر ادب به بالین آن‌ها نرفت مبادا اینکه از حضرت امام حسین (ع) خجالت بکشد.

وی عنوان کرد: ایثار دوم حضرت عباس (ع) این بود که بعد از شهادت پسر‌انش به سراغ برادرانش یعنی عبدالله، محمد و عثمان رفت و هر سه آن‌ها را به میدان نبرد و باز هم در این مسیر هر سه برادر ایشان به شهادت رسیدند. و، اما ایثار سوم زمانی که ایشان خواستند به میدان نبرد بروند از امام حسین (ع) درخواست اجازه کردند، اما حضرت فرمودند: تو تنها پرچمدار من هستی و اگر تو شهید شوی دیگر کسی با من نمی‌ماند و، اما حضرت عباس با گریه فرموند از این زندگی ذلت بار به تنگ آمده‌ام، به همین دلیل حضرت امام حسین فرموند اگر چنین نحو است اگر می‌خوای بروی برو، اما برای دردانه‌ها آبی بیاور.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه حضرت عباس (ع) به هر نحو ممکن که شده خود را به کنار نهر فرات رساندند و مشک خود را پر از آب کردند، بیان کرد:، اما ایشان جرعه‌ای از آب ننوشیدند و حتی خطاب به آب فرموند در زمانی که امام حسین (ع) و فرزندان تشنه‌اند تو چه طور در جنب و جوش هستی؟ با این وجود این یکی از ویژگی‌های برجسته اخلاقی قمر بنی هاشم بود.

وی گفت: اخلاق دوم درس وفا و بندگی ایشان است بندگی در مقابل خدا و وفا در مقابل خدا و دیگران را به کار برده‌اند. با این وجود باید ذکر کرد زمانی که پسر دایی حضرت عباس (ع) متوجه می‌شود که امام حسین (ع) و یاران به کربلا آمده و در محاصره هستند به فکر می‌افتد تا از یزید امان نامه بگیرد تا به دست حضرت عباس برساند، اما ایشان قبول نمی‌کنند و می‌گویند من به امان شما نیاز ندارم و زیر امان پروردگار هستم بنابراین این‌ها درس‌های اند که عباس نامدار برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه بهترین نام و بهترین روز انتخاب شد و روز جانباز و روز ایثار نام گرفته، گفت: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان عموم مردم را به مواسات دعوت کردند این بدان معنی است که باید به دیگران منفعت رساند و ضرر را از او دفع کرد که این نمودی از ایثار کردن است.

وی خاطر نشان کرد: ما در کشور به دلیل شیوع کرونا بهترین نوع مواسات را دیدیم و باز هم درک کردیم که همه در تمام میدان‌ها و در تمام عرصه‌ها حضور دارند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار