سعید زعفری هشجین

از تـــــردد در حریــــم رودخـــــانه‌ها خـــــودداری کنــــــید

با توجه به پیش بینی رخداد توفان از سوم فروردین در استان اردبیل و بدنبال آن آغاز بارش‌ها، مدیریت بحران و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به شهروندان درباره خطرات احتمالی این پدیده جوی هشدار داده‌اند.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۴۹
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

از تـــــردد در حریــــم رودخـــــانه‌ها خـــــودداری کنــــــید

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، طی سه‌شنبه تا جمعه در نقاط زیادی از نیمه شمالی ایران باد شدید می‌وزد، ولی در بعضی مکان‌های مستعد مانند اردبیل، سرعین، نمین، مشگین‌شهر و نیر شدیدتر بوده و احتمال رسیدن سرعت توفان به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نیز هست.


همچنین باتوجه به وقوع رگبار باران و تگرگ از عصر سوم تا سحرگاه پنجم فروردین در استان اردبیل و نقاطی از شمالغرب و غرب خزر احتمال سیلاب و آبگرفتگی مقطعی در بعضی مکان‌های مستعد وجود دارد.
معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست تا از تردد و توقف افراد و وسایط نقلیه و چرای دام در حریم و بستر رودخانه‌های تمامی مناطق این استان خودداری کنند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با استناد به هشدار سطح نارنجی هواشناسی کشور وزش شدید باد و رگبار باران از روز سه‌شنبه سوم تا روز جمعه ششم فروردین ماه پیش بینی شده و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها زیاد است.

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این اطلاعیه به هموطنان هشدار داده برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از وزش شدید باد و رگبار باران نکات ایمنی را رعایت کنند.
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل نیز با استناد به اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع تندباد‌های شدید از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط را رعایت کنند.


فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: محکم کردن تابلو‌ها، آنتن‌ها و وسایلی که در پشت بام‌ها قرار دارند، خودداری از کوهنوردی و بیابان‌نوردی، عدم استقرار و گذر از زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام‌بخشی به شیشه‌های بزرگ در معرض باد با نوار چسب ضربدری در حواشی شهر‌ها و مناطق بادگیر، خودداری از رانندگی با خودرو‌های سبک در جاده‌ها و حواشی شهر‌ها، احتیاط هنگام باز کردن درب خودرو‌ها و توجه به محکم نگهداشتن آن تا زمان بسته شدن کامل، عدم توقف افراد و خودرو‌ها زیر درختان تنومند، بازبینی خروجی دودکش‌ها و اطمینان از وجود سرپوش مناسب بر سر آن‌ها و خروج کامل دود و عدم نشت گاز مونوکسیدکربن به فضای درون منزل بر اثر فشار باد، لغو پرواز‌ها از مبداء با توجه به هوای طوفانی در فرودگاه اردبیل و پرهیز از افروختن آتش در فضا‌های باز، حوالی جایگاه‌های بنزین، گاز و مناطق جنگلی از جمله این موارد هستند.


هوای امروز استان اردبیل نیمه ابری با وزش باد از جوانب مختلف با بیشینه سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار