خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین

بدنه مدیریتی کشور در ۲۸ خرداد ماه توسط مردم انتخاب می شود

حبیبی گفت: از دهیار یک روستا تا رئیس جمهور در روز ۲۸ خرداد انتخاب می شوند و بدنه مدیریتی کشور در روز ۲۸ خرداد ماه توسط مردم انتخاب می شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۵۷۹
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: ثبت نام داوطلبین شورای شهر به اتمام رسید و در حال رسیدگی به صلاحیت ها می باشد که انشاا.. تا پایان روز ۲۱ صلاحیت ها در هیات اجرایی بررسی و به هیات نظارت اعلام می شود و در حال حاضر هیات های اجرایی در حال بررسی صلاحیت داوطلبین شورای شهر هستند.

وی گفت: داوطلبین عضویت در شورای روستایی می توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۶ به مدت یک هفته ثبت نام نمایند که این فرایند به صورت حضوری و غیرحضوری می باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: انتخابات شورای روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت برگزار می شود و تعداد اعضای شورای بین ۳ تا ۵ نفر می باشد که از تعداد ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات، ۶۴۰ روستا دارای شورای ۳ نفره و ۳۹ روستا دارای شورای ۵ نفره می باشد و داوطلبین شرکت در شورای روستا در حین ثبت نام باید گواهی نامه عدم سوپیشینه ارایه نمایند.

حبیبی عنوان کرد: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده و از ۲۵ فرآیند انتخابات، ۲۴ فرایند یعنی حدود ۹۶ درصد کاملا الکترونیکی انجام می شود. منهای روز اخذ رای و شمارش که به صورت دستی است سایر مراحل کاملا الکترونیکی می باشد و امیدواریم با حضور حداکثری مردم، انتخابات باشکوهی هم در حوزه شوراهای شهر و روستا و هم در حوزه ریاست جمهوری داشته باشیم.

وی افزود: هم هیات های نظارت و هم هیات های اجرایی کار خود را آغاز کرده اند و مراجع چهارگانه رسیدگی به صلاحیت ها در حال رسیدگی است تا در موعود مقرر پاسخ ها جمع آوری شده و بر اساس نظر هیات های اجرایی جمع بندی نهایی و اعلام نظر نهایی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه ۲۸ شهر و ۶۷۹ روستای استان واجد شرایط انتخابات شورا هستند افزود: انتخابات در عرصه ملی و بین المللی حائز اهمیت بوده و از دهیار یک روستا تا رئیس جمهور در روز ۲۸ خرداد انتخاب می شوند و بدنه مدیریتی کشور در روز ۲۸ خرداد ماه توسط مردم انتخاب می شود. پس قطعا این انتخابات در حوزه داخلی و نوسازی بدنه اجرایی کشور و هم در عرصه بین المللی و میزان مشارکت ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

حبیبی با اشاره به فعالیت احزاب و جریانات سیاسی در استان اضافه کرد: جریانات و احزاب فعالیت هایی را در خصوص ورود به عرصه انتخابات انجام می دهند و نشست هایی نیز داشته اند که حاکی از نشاط سیاسی جامعه است و بیشتر به دنبال ائتلاف ها و جریانات هستند و ورود افراد بیشتر در حوزه ائتلاف شورای شهری است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشاتی که به طور روزانه ارسال می شود، تخلف مشهودی تا امروز گزارش نشده ضمن اینکه توقع داریم و دعوت می کنیم که جریانات سیاسی، گروه ها و احزاب برای تشویق مردم جهت حضور حداکثری و بسترسازی و معرفی افراد صالح و توانمند برای اداره امور کشور در حوزه های شهری و روستایی و نیز انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند. چرا که از وظایف احزاب همین است که معرفی و آگاه سازی نمایند که مردم بتوانند انتخابات اصلح داشته باشند.

حبیبی در پایان گفت: امیدواریم نشست و برخاست های نوروزی منجربه ایجاد فضای انتخاباتی برای حضور و مشارکت حداکثری و فعال مردم در انتخابات شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها