رئیس محیط زیست بناب در گفت و گو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد

بسیجیان در مهار حریق تالاب قره قشلاق دلسوزانه کنار محیطبانان تلاش کردند

تبریز- رئیس محیط زیست بناب از تلاش بسیجیان و عملیات سپاه بناب در خاموشی حریق تالاب قره قشلاق قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۳۰۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

صیاد لطفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به آتش‌سوزی تالاب قره قشلاق طی روز پیش، گفت: با گزارش آتش سوزی توسط محیط‌بانان، جوامع محلی به همراه بسیجیان پایگاه روستایی و عملیات سپاه ناحیه بناب وارد عمل شده و حریق را در اسرع وقت خاموش کردند.

وی ضمن قدردانی از پیگیری های فرماندار ، شهردار و فرمانده سپاه بناب گفت: این عزیزان تا ساعت ۱۲:۳۰ شب در کنار ما بودند و جا دارد از چنین مسئولان دلسوزی قدردانی کنیم.

لطفی با بیان اینکه فرمانده سپاه و اداره محترم اطلاعات مکررا موضوع را رصد می کردند، گفت: از جوامع محلی درخواست داریم هرگونه آتش‌سوزی را با شماره « ۰۴۱_۳۷۷ ۴۴۳۷۸» بگذارند.

لطفی با تاکید بر اینکه تالاب قره قشلاق متعلق به مردم است، گفت: به متخلفان محیط زیست اخطار می‌دهیم که در صورت هرگونه تخلف مربوط به مناطق تحت مدیریت تالاب قره قشلاق، بدون اغماض از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی موجود و وجود پوشش گیاهی فعلی در تالاب، ضرورت دارد که کلیه جوامع محلی و بهره برداران از تالاب و کلیه کسانی که به نحوی به تالاب مراجعه می نمایند، مراقبت جدی نمایند که مبادا اقدامات آن ها منجر به آتش سوزی در تالاب شود.

ارسال نظرات