آیت الله میرباقری در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

بزرگترین مظهر در صحنه بودن مردم رای دادن است/مردم از انتخاب فرد نا اهل جلوگیری کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری رای دادن را بزرگترین مظهر در صحنه بودن مردم دانست و گفت: مردم با مشورت باید از خام شدن و انتخاب فرد نااهل جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۶۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص انتخابات و ویژگی های رئیس جمهور آینده رای طی سخنانی اظهار داشت: امت اسلامی شرعا باید از حکومت خود دفاع کرده و با رای دادن خودشان سرنوشت آینده‌ی کشور را بسازند.

وی شرکت در انتخابات را پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: سبب پیروزی ایران در دنیا و عدم نفوذ دشمن در منافع ملت ایران، حضور پر شور و در صحنه بودن مردم بوده و بزرگترین مظهر در صحنه بودن مردم رای دادن و شرکت در انتخابات است.
 
رای دادن از هر شعاری مهمتر است
عضو مجلس خبرگان رهبری حضور در انتخابات را مهمتر از هر شعاری دانست و خاطرنشان کرد: رای دادن مردم وظیفه وطنی، شرعی بوده که در راستای حفظ انقلاب و منافع ملت است.
 
آیت الله میرباقری با بیان این که هرکسی باید در حکومت و انتخاب رئیس جمهور مورد نظرش دخالت کند، تصریح کرد: کسانی که در این چند ساله سرشان کلاه رفته و با کم دقتی انتخاب کرده اند، باید از اهل فن و اهل سیاست در خصوص انتخاب اصلح راهنمایی بجویند.

وی با اشاره به این که که روحانیون بیشتر با قوانین اسلامی آشنایی دارند، مطرح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به رجال سیاسی، رجال رو حانی و روحانیون مبارز در سراسر کشور در خصوص انتخاب اصلح کسب فیض کنند.

نماینده البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم مشورت رای دهندگان درخصوص انتخاب فرد اصلح اذعان داشت: مردم با مشورت باید از خام شدن خود و انتخاب فرد نا اهل جلوگیری کرده و همین قضیه سبب پیشگیری از به قدرت رسیدن افراد کم مسئولیت و کم کارآمد می‌شود.

آیت الله میرباقری با تاکید بر این که رئیس جمهور آینده باید بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری انتخاب شود، یاد آور شد: این شخص باید متدین، مومن و انقلابی بوده و با اعتقاد قلبی کامل به اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سبب یک پارچگی و پیشرفت کشور خواهد شد.

 در ریاست‌های گذشته شاهد کوتاهی بوده ایم
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کشور ما جمهوری ملی نیست، ادامه داد: کشور ما کشور اسلامی بوده و در جمهوری اسلامی اجرای قوانین اسلام الزامی است.

آیت الله میرباقری قوی بودن، انقلابی بودن، فعال بودن و سست عنصر نبودن را از ویژگی‌های دیگر رئیس جمهور شاخص دانست و افزود: متاسفانه در اجرای قوانین اسلامی در بعضی از ریاست‌های گذشته در کشور شاهد کوتاهی بوده ایم.
ارسال نظرات