در ادامه دعوا‌های برگزیت

فرانسه انگلیس را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد

فرانسه، انگلیس را به اقدامات تلافی جویانه در خدمات مالی در صورت جلوگیری از اجرای توافق مربوط به ماهیگیری پسابرگزیت تهدید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۲۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، فرانسه روز سه شنبه انگلیس را به اقدامات تلافی جویانه در خدمات مالی در صورت جلوگیری از اجرای توافق مربوط به ماهیگیری پسابرگزیت تهدید کرد.
 
کلمان بون وزیر امور اروپایی فرانسه در گفتگو با شبکه ب اف ام بیزنس گفت: ما همه توافق را می‌خواهیم. تنها توافق و اگر این توافق اجرایی نشود در صورت لزوم در سایر حوزه تدابیر تلافی جویانه اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: انگلیس از جانب ما انتظار مجوز‌های مربوط به خدمات مالی را دارد. اما تا زمانی که در مورد ماهیگیری و دیگر مسائل به ما تضمین داده نشود و انگلیس به تعهدات خود عمل نکند هیچ مجوزی در این زمینه در کار نخواهد بود. این یک داد و ستد است. همه طرف‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و در غیر این صورت ما هم مانند طرف رو به رو سخت و خشن خواهیم بود.

توافق درخصوص ماهیگیری که در تمام طول مذاکرات برگزیت عامل اصلی اختلاف بود هنوز اجرایی نشده است و خشم فعالان این حوزه و تقاضای فرانسه برای اقدام جدی اروپایی را به دنبال داشت.

در این توافق پیش بینی شده است که انگلیس اجازه ماهیگیری در ۶ تا ۱۲ مایلی سواحل خود را به ماهیگیران اروپایی بدهد که همواره در این منطقه ماهیگیری می‌کردند.

اما اولیویه لوپرتر از مسئولان محلی اعلام کرد: با گذشت بیش از چهار ماه از به نتیجه رسیدن مذاکرات، تنها ۲۲ کشتی از ۱۲۰ کشتی در بندر بولوین-سور-مر در شمال فرانسه مجوز دستیابی به این آب‌های غنی از ماهی را دریافت کردند.
ارسال نظرات