امام جمعه میانه:

شهید مطهری با افکارش فرهنگ جامعه را متحول کرد

تبریز- امام جمعه میانه در جمع مسئولانی از سپاه و آموزش و پرورش با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم، گفت: شهید مطهری معلمی بی نظیر بود که با افکار و افعالش، فرهنگ جامعه را متحول کرد.
کد خبر: ۹۳۳۷۷۳۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمّدی تاثیر شگرف معلمان در تربیت جامعه و تثبیت یا تغییر فرهنگ را یادآور شد و اظهار داشت: نقش معلم در جامعه به قدری حساس و موثر است که می تواند اعتقادات و فرهنگ جامعه را عوض کند.

   وی با دعوت از نهادهای تربیتی خصوصا آموزش و پرورش و بسیج  برای تربیت جوانانی انقلابی و ولایی، متذکر شد: امروز به قدری تهاجمات دشمن در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مخصوصا حوزه فرهنگ زیاد است که اگر معلمان انقلابی ما وارد صحنه نشوند و با تربیت انسان هایی وارسته با این تهدیدات مقابله نکنند، هر آن شکست مان قطعی خواهد بود.

   امام جمعه میانه با اشاره به هجمه های شدید دشمن در اوایل انقلاب اسلامی با راه اندازی احزاب مختلف و تزریق افکار انحرافی، نقش امثال شهید مطهری در تطهیر فرهنگ جامعه را نقشی حیاتی برای دوام و بقای انقلاب دانست و افزود: شهید مطهری زحمات بزرگی را در مبارزه با افکار انحرافی و التقاطی متحمل شد و به برکت افکار و آثار او، انسانهای بزرگی تربیت یافته و سکان انقلاب را به دست گرفتند و همچنین با کمک شهید مفتح، فاصله هزاران کیلومتری بین حوزه و دانشگاه را از بین برده و این دو مرکز حساس فرهنگ ساز را به هم پیوند داد.

   حجت الاسلام محمدی معلمی را شغلی ارزشمند و مساله ای ذی قیمت تلقی کرد و در بیان اهمیت آن یادآور جمله مشهور امام راحل که معلمی را شغل انبیا خوانده بود، شد و اظهار داشت: امام(ره) هرگز اهل اغراق و مبالغه و تملق نبود بلکه ارزش معلمی را به خوبی شناخته و به ما گوشزد فرمود.

   وی اضافه کرد: خانواده، الگوهای تربیتی و معلمان به عنوان مربیان جامعه، سه ضلع مثلثی است که امروز دشمن شدیدا مورد هجمه قرار داده و در پی تضعیف آن برنامه های متعددی تدارک دیده است و می خواهد با بی اعتمادی جوانان و جامعه به معلم و تربیت والدین، فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین ببرد و این تهدیدی بزرگ برای ماست و باید در برابر این تهدید هوشیارانه وارد صحنه شویم و مطالعه آثار بی نظیر شهید مطهری می تواند در این مسیر، بسیار راهگشا باشد.

   بمناسبت گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی، جمعی از کارکنان و مسئولان سپاه میانه به همراه جمعی از مسئولان ادارات و آموزش و پرورش با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

ارسال نظرات