ادامه نگرانی‌ها از واکسن جانسون اند جانسون

تاخیر در توزیع ۳۰۰ هزار دوز واکسن جانسن در کانادا

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد مانند همه واکسن‌هایی که وارد کانادا می‌شود، واکسن‌های جانسن نیز تا قبل از تائید استاندارد‌های لازم در زمینه کیفیت، ایمنی و اثربخشی آنها، توزیع نخواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۷۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
   ­به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت بهداشت کانادا روز جمعه اعلام کرد توزیع محموله‌ای از واکسن‌های کووید-۱۹ شرکت داروسازی آمریکایی جانسون اند جانسون را که این هفته دریافت شده است را به علت نگرانی‌ها در مورد کیفیت آنها، به تعویق می‌اندازد.

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد این خبر در ارتباط با محموله ۳۰۰ هزار دوزی واکسن جانسون اند جانسون است که سازمان بهداشت عمومی کانادا این هفته دریافت کرده است.
بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، این نخستین محموله این واکسن تک دوز است که تحویل اتاوا شده است.

شرکت داروسازی آمریکایی جانسون اند جانسون با مشکلات تولید در کارخانه‌ای در بالتیمور در ایالت مریلند مواجه شده است که تعدادی از واکسن‌های تولید شده آن استاندارد‌های کیفی لازم را ندارند. این کارخانه از سوی شرکت امرجنت بیوسولوشنز (Emergent BioSolutions) مدیریت می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا خواستار تعلیق تولید در این کارخانه تا پایان بررسی‌های لازم، شده است.
سازمان بهداشت عمومی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دریافته ایم که یک ماده دارویی تولیدی کارخانه امرجنت، در ساخت واکسن جانسن که ابتدا برای کانادا در نظر گرفته شده بود و ۲۸ آوریل تحویل شده است، مورد استفاده قرار گرفته است. این بررسی‌ها چند واقعیت نگران کننده را نشان داد.»

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد مانند همه واکسن‌هایی که وارد کانادا می‌شود، واکسن‌های جانسن نیز تا قبل از تائید استاندارد‌های لازم در زمینه کیفیت، ایمنی و اثربخشی آنها، توزیع نخواهد شد.

دولت کانادا ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون سفارش داده و در نظر دارد ۲۸ میلیون دوز دیگر سفارش دهد.
تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دز واکسن کووید-۱۹ در این کشور تزریق شده است. براساس آخرین داده‌های رسمی، از آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور ۳۸ میلیون نفری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۲۴ هزار و ۲۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
ارسال نظرات